صفحات

۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

تجمع کارگران شرکت سازنده راه‌آهن قزوین رشت

اورمو ايشچيلري : کارگران شرکت تبریز ساختمان مجری ساخت قطعه 5 راه آهن قزوین به رشت به دلیل عدم دریافت حقوق 11ماهه و نیز عیدی وحق سنوات 3ساله خود در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.
نماینده این کارگران تجمع کننده، اظهار داشت: کارفرما این پروژه درسال 86 شروع به کارکرده ولی به رغم دریافت 17میلیارد تومان از دولت هیچ‌گونه حق سنوات و عیدی درطی 3ساله گذشته به کارگران خود پرداخت نکرده است.
وی دریافت سنوات وعیدی را حق قانونی کارگران عنوان و خاطرنشان کرد: مجری این طرح در 11ماه اخیر نیز هیچ حقوقی به کارگران خود پرداخت نکرده است.
نماینده کارگران تجمع کننده با طرح این سوال آیا ما کارگران نباید در ایام کوتاه باقی مانده به شب عید پول داشته باشیم، تصریح کرد: کارگران این شرکت از استان‌های دیگر به گیلان آمده‌اند و در گرما و سرما، بدون داشتن غذا، خوراک و مسکن مناسب کار کردند و خم به آبرو نیاوردند مزدشان این است.
این کارگر مراجعه به اداره کل کار وامور اجتماعی گیلان را بی‌فایده دانست و اذعان داشت: بیشتر کارگران این شرکت دارای قرار داد رسمی نیستند و در صورت شکایت حداقل حقوق را در یافت خواهندکرد.
کارفرما خود متواری است و پاسخ‌گو نيست . مسئولين وزارت خانه‌های کشور و راه و ترابری و اداره کل راه وترابری پاسخ‌گو نیستند و این امر سبب رنج‌وسختی گذران زندگی شده است.
نماینده کارگران تجمع کننده با اشاره به تسویه حساب تعدادی از کارگران با کارفرما در گذشته ،متذکر شد: این کارگران وقتی به بانک مراجعه می‌کنند به علت نداشتن موجودی چک های صادره را برگشت می‌زنند واین کارگران طی ‌ما‌ه های اخیر سرگردان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان