صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

بیانیه شماره 116 فعالین حرکت ملی آذربایجان ـ شاخه سایین قالا(شاهین دژ)

اورمو ايشچيلري :

فی باب تبلیغات تروریسم کرد در بانک ملی شاهین دژ،همانگونه که مستحضرید نظربه دارابودن موقعیت استراتژیکی آذربایجان غربی، این استان همواره یکی از استانهای مهم و مورد توجه کشوری بنام ایران بوده است.
این منطقه بدلیل اهمیت فوق العاده اش  نقش حلقه اتصال زمینی جهان تورک به همدیگر را بازی کرده و در واقع آخرین تکه پازل در اتصال کشورهای ترک(توران) به همدیگر است. به همین دلایل این منطقه از آذربایجان از دیرباز همواره مورد توجه دول استعمارگر و ابر قدرت های غاصب بوده است. استعمارگران غربی از یک سو و مزدوران فارس از سوی دیگر، نخست بار به یاری ارامنه و این بار به یاری کردها قصد جدا کردن اتصال زمینی جهان تورک (توران تاریخ) از همدیگر با ایجاد دیواری از ملت کرد ما بین دو ملت ترک آذربایجان و ترک ترکیه در استان آذربایجان غربی را در سر داشته اند. که در این راستا تا به اکنون به تمامی شیوه های متصور، حتی شیوه های کاملا غیر انسانی نیز متوسل شده‌اند.



جنایات کردهای مهاجر به رهبری شیخ عبدالله نهری، جنایات اسماعیل سمیتکوی مهاجر از ترکیه و فتنه گری احزاب کردستانی(در اوایل جنگ ایران‌وعراق) آن هم نه در کردستان که در آذربایجان غربی  در طی یکصد سال اخیر، جملگی ‌از مصادیق بارز ظهور سیاست مذکور در منطقه آذربایجان غربی هستند.
توطئه نفوذ اکراد در شهرهای آذربایجان غربی و پروژه غصب تدریجی اراضی تاریخی ترکهای آذربایجان از سوی اکراد موضوع جدید به حساب نمی آید. چنین پروژه شومی سالیان درازی است که به حمایت مستقیم فاشیسم فارس به شدت ادامه داشته و تروریسم کرد و فاشیسم فارس با تمام قوا، قصد برهم زدن ترکیب جمعیتی آذربایجان غربی به نفع اکراد را داشته اند. تروریسم کرد با حمایت مستقیم فاشیسم فارس همواره  نیت کثیف حذف فیزیکی ترکهای منطقه را به هر شیوه ممکن  در سر می پروراند.  جمهوری درنده خوی اسلامی ایران نیز با ارائه همه نوع خدمات به کردهای مهاجر به آذربایجان غربی(و نه استان کردستان)همچنین ارائه شرایط بهتر زندگی و تحصیل برای اکراد در آذربایجان غربی، به بدترین و شدیدترین حالت ممکن پیگیر عملی شدن چنین پروژه شومی است.
کردهای تروریست منش مهاجر در سایین قالا (شاهیندژ) که دستشان به خون صدها تن از جوان ترک منطقه آلوده است، همواره با حمایت مستقیم مقامات محلی هر غلطی که می خواهد را انجام داده و همواره با چشم پوشی نیروهای خائن انتظامی سایین قالا(شاهین دژ)این اعمال به بهترین وجه به اجرا گذاشته می شود و این تروریسها  بی هیچ جوابی از سوی نیروهای خائن انتظامی این شهر روز به روز بی شرمانه تر از قبل عمل میکنند.
 (خاطرنشان می سازیم که ترکهای منطقه هنوز هم جنایات روستاهای هولاسو، الی بالتا، مامالی، آق تپه، پارالار، ماحمودجوق و فلکه قیام شاهین دژ و دهها جنایت دیگر تروریسم کرد علیه ترکهای منطقه را از یاد نبرده اند.) بعنوان نمونه بارها و بارها در این شهر شاهد برافراشته شدن پرچم خیالی کردستان در نقاط مختلف شهر شده ایم که در تمامی موارد این پرچمهای منفور،  نه از سوی نیروهای بی عرضه انتظامی بلکه از سوی اهالی ترک منطقه جمع آوری شده اند. این درحالی است که به کرات جوانان ترک این شهر فقط و فقط بخاطر آنکه در گوشه ایی کوچک از نقش و نگارهای پیراهن و تی‌‌‌شرتهایشان پرچم کشور ترکیه استفاده شده بود مورد شدیدترین برخوردهای مقامات امنیتی و انتظامی شهر قرار گرفته و ساعتها و روزها در بازداشتگاهای امنیتی این شهر مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند. مثال دیگر اینکه دراین شهر همواره کردها با آزادی تمام حق نصب پرچم و جغرافیای خیالی خود همچنین پوسترهای قاتلانی چون مسعود بارزانی بر روی بر شیشه های خودروهایشان و مغازه هایشان را داشته اند و گویا در این مورد نیروهای انتظامی و امنیتی کور می بودند حال آنکه یک ترک به همان راحتی حق نصب آرم تراختور(تیم تراکتورسازی تبریز) با زیرنویس سایین قالا در معرض دید عموم را نداشته و اینبار نیروهای انتظامی و امنیتی با هوشیاری تمام وارد عمل می شده  و با نصابان اینگونه آرم ها که در واقع هیچ ماهیت سیاسی و تروریستی هم ندارد به شدیدترین نوع  برخورد می نمایند.
ملت غیور و آگاه ترک آذربایجان همواره بر این باور است که رژیم جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل ملی ملل غیر فارس با یک استاندار واحد برخورد نمی نماید(هرچند برخورد سرکوبگرایانه) بطوریکه شاهد اجرای استانداردی دوگانه و کاملا جهت دار به نفع کردهای مهاجر در استان آذربایجان غربی بوده ایم.
*                  *                  *
مدتی نه چندان دراز است  که کرد تروریست مهاجری از بوکان (بَی کندی سابق) بنام "حاج انور چاوباز" با  خیانت مستقیم کارمندان بانک ملی شاهین دژ واقع در خیابان امام(پیشه وری خیاوانی) و در سطح وسیعی اقدام پخش به تراکتهای زیرشیشه ای تبلیغاتی ، خودکارها و زیراستکانیهای  تبلیغاتی درداخل بانک ملی شاهین دژ نموده است. این عمل تروریست مذکور و کارمندان بانک ملی خیابان امام شاهین دژ که کاملا مغایر با عرف و  قوانین جاری ادارات دولتی و منشور اخلاقی بانک ملی است  نه از روی سهو و سهل انکاری کارمندان و شخص ریاست بانک که از روی خیانت آنها صورت گرفته است. به باورمان دامن زدن به چنین مسائلی در سطح دولتی از سوی هریک از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران عواقبی بسیار خطرناک برای منطقه و خشم شدید ملت تاریخ ساز ترک منطقه را  که اکثریت قریب به اتفاق شهر را تشکیل می دهند را به بار خواهد آورد.
حرکت ملی آذربایجان شاخه ساییین قالا با هوشیاری کامل اعضای اش، این عمل زشت و غیرقانونی را از همان ابتدای امر با تمامی حساسیت پیگیر بوده و با اطلاع دادن این کار غیر قانونی به:
1.    روابط عمومی بانک ملی استان آذربایجان غربی
2.    اداره امور شعب بانک ملی استان آذربایجان غربی
3.    اداره کل انتظامات بانک ملی ایران
4.    فرمانداری شهرستان شاهین دژ
و ارسال رونوشتی از همین بیانیه به این مقامات خواستار برخورد مناسب و قانونی با مسببین این عمل غیرقانونی و مجازات متخطیان‌‌‌ این حادثه است. همچنین این تشکیلات بر این باور است که در صورت عدم برخورد مناسب با چنین موضوعاتی از سوی تک تک مقامات دولتی محلی و مسئول این سهل انکاری عمدی یا سهوی موجبات برانگیخته شدن خشم ملت ترک منطقه خواهد شد که  در این مرحله حرکت ملی آذربایجان ـ شاخه سایین قالا، خود به هر شیوه ای که صلاح می داند با مسببین و خائنان به میهنمان آذربایجان، برخورد خواهد کرد.
با تشکر از هواداران و اعضای زحمت کش حرکت ملی آذربایجان ـ شاخه سایین قالا و ملت غیور ترک آذربایجان جنوبی که شبانه روز و بی هیچ چشم داشتی در تمامی صفوف حرکت ملی آذربایجان به فعالیت می پردازند.
حرکت ملی آذربایجان شاخه سایین قالا(شاهین دژ)
بیانیه شماره 116
(23  خرداد  1390)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان