صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

بیکاری جوانان بالای 40درصد و فارغ التحصیلان 60درصد

اورمو ايشچيلري/ نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار با تاکید بر اینکه من به عنوان یک فعال در حوزه کارفرمایی و بازار کار و اشتغال کشور اگر به مستنداتی از ایجاد مشاغل جدید دست پیدا کنم به عنوان یک ایرانی افتخار خواهم کرد، گفت: اما متاسفانه هرچقدر بیشتر در این موضوع کنکاش شود نتیجه کمتری به دست می آید.

عباس وطن پرور اظهار داشت: ما هم اکنون در کشور سناریویی برای ایجاد فرصتهای شغلی نداریم به نحوی که می بینیم بازار کار با وضعیت نابسامانی مواجه است.


وطن پرور از رویه دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی و پرداختن صرف به موضوع آزادسازی قیمتها به جای اجرای 6 محور این طرح به صورت کامل، انتقاد کرد و گفت: اولین جهش آزاد سازی قیمتها را در جهش قیمتهای دلار دیدیم.

این فعال کارفرمایی کشور بیان داشت: چگونه می توانیم ادعا کنیم که 1 میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده اما نرخ رشد اقتصادی نامناسب است؟ نمی توان با نرخ رشد پایین اقتصادی بیش از 1.6 میلیون شغل ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: محدود کردن نهاده های تولید و بزرگ کردن بدنه دولت به معنی ایجاد اشتغال مولد نیست. اینکه به نامساعد ماندن فضای کسب و کار از طریق وضع مقررات مالیاتی نامناسب در بودجه سال جاری دامن زده می شود به معنی بهبود وضعیت اشتغال زایی نخواهد بود.

به گفته وطن پرور، خود مجلسی ها و نمایندگان در زمینه وضع مقرراتی که به افزایش هزینه های ایجاد یک شغل منجر می شود، مقصرند؛ حال چرا از دولت می پرسند که ما به ایجاد مشاغل جدید تردید داریم؟

این فعال کارفرمایی کشور نرخ تورم فعلی را بالای 26 درصد دانست و رشد قیمتها را در سبد کالاها و ارزاق عمومی بالای 65 درصد عنوان کرد.

وی به شاغل دانستن سربازان وظیفه، زنان خانه دار، دانشجویان و دانش آموزان انتقاد کرد و گفت: من به عنوان یک فعال اقتصادی نرخ بیکاری کل کشور را در حال حاضر بالای 30 درصد می دانم و معتقدم این نرخ در بین جوانان بالای 40 درصد و در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی هم بیش از 60 درصد است.


A

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان