صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

مهلت یک هفته ای ترکیه به رژیم بشار اسد

اورمو ايشچيلري / مشاورعالی رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با العربیه اعلام کرد دمشق یک هفته وقت دارد تا خونریزی در کشور را متوقف کند و پس از آن آنکارا هیچ پوششی در اختیار رهبران این کشور قرار نخواهد داد.

همزمان خبرگزاری دولتی سوریه " سانا " اعلام کرد بشار اسد رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه 20 – 6 – 2011 در مورد اوضاع جاری در سوریه سخنرانی می کند.

این سومین سخنرانی بشار اسد پس از آغاز اعتراض های گسترده در شهرهای مختلف سوریه است.


کارشناسان مسائل سوریه می گویند مقامات این کشور تاکنون به شکل قابل ملاحظه ای وحدت خود را حفظ کرده ودر میان مسئولان امنیتی یا مقامات سطح بالای آن اختلافی مشاهده نشده است.


بر اساس تحلیل ها تصمیم گیری های بزرگ در مورد چگونگی مقابله با اعتراض ها توسط گروه کوچکی از مقامات این کشور به کارگرفته می شود وتاکنون در همه این تصمیم گیری ها بر ضرورت بکارگیری قدرت برای توقف اعتراض ها تاکید شده است.

درعین حال کارشناسان می گویند ادامه وضعیت کنونی غیرممکن است و در صورت ادامه این برخوردها ممکن است اعتراض ها ملایم تر شود ویا اینکه اختلاف بزرگی بین حاکمان به وجود آید وکار به کودتا خواهد کشید.

ناظران اعتقاد دارند محاصره مخالفان در جاهای مختلف وسرکوب آنها به تدریج باعث عدم کنترل اوضاع در کشور می شود و درصورتی که اعتراض ها با سرکوب متوقف شود نظام بشار اسد در سطح جهان منزوی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان