صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

سوریه؛ گزارش بی بی سی از شلیک هلیکوپتر به مردم

اورمو ايشچيلري : گزارش شبکه جهانی بی بی سی: برخی گزارش ها نشان می دهند که تانکها و هلیکوپترهای ارتش سوریه به مناطق مرزی حمله می کنند. پناهندگان در مرزهای ترکیه با سوریه شرح های مفصلی از درگیری ها و خشونت ها در روستاهای خود دارند. این تصویر فردی است که از ارتش سوریه فراری شده است و می گوید "به ما گفته بودند روی معترضان تیراندازی کنیم و کسی که تلاش می کند فرار کند، از پشت یا گردن هدف قرار دهیم."
خبرنگار بی بی سی گفت، در واقع حملات با هلیکوپترها و تیراندازی نظامیان سوری چیزی است که پناهندگان به مرزهای ترکیه از آن فراری شده اند. تصاویری در اینترنت قرار گرفته است که نشان می دهد هلیکوپترهای جنگی سوریه، مردم این کشور را هدف قرار می دهند. رژیم سوریه ادعا می کند با گروههای تروریستی مسلح در حال نبرد است ولی بسیاری از سوری های پناهنده، فقط به فکر یافتن زمان و راهی برای فرار از درگیری ها هستند و آنچه را که می توانستند با خود آورده اند. 

وی افزود، پناهندگان سوری تنها به این اندیشه هستند که جایی برای به دور ماندن از این خشونت ها پیدا کنند. برآوردهای رسمی نشان می دهد که بیش از چهار هزار نفر تا کنون وارد ترکیه شده اند و ممکن است بسیاری هم از دیگر نقاط مرزی به شکلی ناشناس وارد شده باشند. مقامات ترکیه در انتظار ورود شمار بیشتری از پناهندگان سوری هستند. کاخ سفید واشنگتن رژیم سوریه را به ایجاد بحران انسانی متهم کرده است. با این حال این واکنش ها برای برخی از فعالان در سوریه کافی نیست. به باور این فعالان، جامعه بین المللی باید واکنشی تندتر از خود نشان دهد زیرا تا کنون هزار و چهارصد نفر جان خود را از دست داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان