صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

استفاده از تجاوز برای پیشبرد طرح حجاب و عفاف

اورمو ايشچيلري/در حالی که اخبار مربوط به تجاوزات "اشرار" به زنان، در شهرهای كاشمر، خمينی شهر و نيشابورهمچنان موضوع بحث رسانه های خبری در جمهوری اسلامی است، سيد ابراهيم رئيسي، معاون اول قوه قضائيه و رئيس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائيه، گفت که دختران و زنان ايرانی در جامعه اسلامی، به بركت خون شهيدان، امن‌ترين وضعيت را دارند.

در این میان، استفاده ابزاری از این تجاوزات برای پیشبرد "طرح حجاب و عفاف" مطلوب اسلامگرایان افراطی، به ویژه روحانیون، با مقصر دانستن "زنان بد حجاب"، نیز بازتاب آشکارتری یافته است.


تازه ترین موضع گیری در این زمینه را می توان در سخنان ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دولتی در قم، مشاهده کرد کرد که طی سخنانی اظهار داشت: جنایات اخیر در کشور معلول بدحجابی و بی حجابی است.

به گزارش ایسنا، مکارم شیرازی در ديدار جمعی از دانشجويان دانشگاه‌های كشور، تاكيد كرد: اگر می ‌بينيم آمار طلاق، جرم و جنايت و تجاوز زياد مي‌شود، به خاطر بدحجابی‌ها، اختلاط‌ها و انتشار سی ‌دی‌های مستهجن و ارتباط‌ های زن و شوهر با افراد ديگر است.

مقصر شمردن قربانی، نه تنها از سوی کارشناسان در ایران، مردود اعلام می شود، بلکه بازتاب منفی گسترده ای نیز در رسانه‌های خارجی داشته و دارد. از جمله نشریه سوئیسی 20 دقیقه سوئیس طی مقاله مفصلی، نوشت: زنان تجاوز دیده در ایران خود مقصر اعلام می‌شوند. این نشریه با چاپ عکسی، نوشته است: اگر حرف گوش نکنند و مورد تجاوز قرار بگیرند، تقصیر خودشان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان