صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

آغاز تحقیقات گسترده پلیس ترکیه در حوزه فوتبال این کشور

اورمو ايشچيلري : 


پلیس ترکیه با ادعای فساد مالی، تقلب و تبانی، ضمن انجام چندین عملیات بزرگ در حوزه فوتبال این کشور، تحقیقات گسترده ای را برای کشف فساد در فوتبال آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا از آنکارا، در عملیات همزمان پلیس ترکیه در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، ترابوزان، اسکی شهیر، سیواس، گیره سون، دیاربکر، مرسین و بولو مسوولین، دست اندرکاران و برخی مدیران باشگاه و فوتبالیستهای مشهور این کشور دستگیر شدند.
گسترده ترین عملیات علیه باشگاه ‘ فنرباغچه’ که در سالجاری قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد انجام شده است و ‘ عزیز ییلدریم’ رییس باشگاه ‘ فنرباغچه’ روز گذشته به همراه برخی معاونین خود و مسوولین بلندپایه این باشگاه دستگیر شد.

خبر عملیاتهای یاد شده روز جاری در صدر اخبار تلویزیونهای ترکیه قرار گرفت به طوری که تمامی مطبوعات ترکیه در صفحات نخست خود این مساله را منعکس کرده اند. ادعا می شود تیم ‘ فنرباغچه’ برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر اقدام به تبانی با دیگر تیمها کرده به گونه ای که شکست برخی تیمها مقابل این تیم پرطرفدار در سوپر لیگ این کشور با برنامه ریزی انجام شده است.
در ادعانامه پلیس که علیه ‘ ییلدریم’ تنظیم شده، وی متهم به تشکیل گروه مافیایی مسلح شده است. برخی مطبوعات ترکیه عملیات یاد شده را مشابه عملیات پلیس ایتالیا که در سالهای گذشته علیه برخی تیمهای ورزشی آن کشور اجرا شد، خوانده اند. ترکیه تیم فوتبال دولتی ندارد و سالانه ۵/۵ میلیارد دلار در فوتبال این کشور جابجا می شود. خبرهای بعدی دنبال خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان