صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

خداحافظ جنبش‌های کارگری، سلام جنبش‌های بیکاری

اورمو ايشچيلري :

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ادامه روند پرشتاب تعطیلی کارخانه‌ها و بیشتر شدن احتمال بروز بحران بیکاری، نگرانی فزاینده کارشناسان را علنی کرده است، گفت: با افزایش آمار بیکاری در کشور، رابطه میان کارفرما و کارگر به یک رابطه انحصاری به نفع کارفرما تبدیل شده است.
"علیرضا محجوب" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افزود: آمار بالای جمعیت بیکار کشور، هم‌زمان با تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و تعدیل نیروهای کار بسیاری دیگر از آنها، وضعیتی بحرانی در زمینه اشتغال ایجاد کرده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش بسیار مهمی از جمعیت شاغلان کشور را کارگران تشکیل می‌دهند و اجرای نادرست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در وهله نخست به این جمعیت وسیع آسیب‌های جدی وارد کرده است.
وی با تشبیه جمعیت بیکاران کشور به سرزمین‌های سوخته، ادامه داد: زمانی که داریوش هخامنشی در تعقیب نیروهای دشمن به سرزمین‌های سوخته‌ای رسید که آنان آتش زده بودند، فهمید که فرمانروایی بر سرزمین‌های سوخته افتخاری برایش نخواهد داشت.
محجوب، با امتناع از اظهارنظر روشنی درباره آمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سال ۸۹، تأکید کرد: آنچه مهم به نظر می‌آید وضعیت کنونی اشتغال در کشور است که با ادامه روند تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، کارشناسان را نگران ایجاد بحرانی کار کرده است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که با پایان یافتن دوره جنبش‌های کارگری، باید در انتظار پدید آمدن جنبش‌های بیکاری باشیم، گفت: پس ازاجرای هدفمندی یارانه‌ها، مطالبات کارگران در حد حفظ شغل خلاصه شده و کاهش فرصت‌های شغلی، یک رابطه انحصاری در میان کارگر و کارفرما ایجاد کرده است، به طوری که کارگران مجبور به تحمل دشوارترین شرایط ممکن کار و ترجیح آن بر بیکاری هستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: بیکار شدن هر کارگر در جامعه به معنی برافراشتن ستون خیمه‌های یک بحران است و بی‌توجهی به آن تبعات بسیاری نگران کننده‌ای برای اداره کشور خواهد داشت.
پیش از این دولت با اعلام آماری یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری، مدعی ایجاد این مقدار فرصت شغلی در سال گذشته شده بود.
رئیس‌جمهوری قصد دارد که امسال با ایجاد ۲.۵ میلیون شغل، بیکاری را در کشور ریشه کن کند!!؛ بیشتر کارشناسان حوزه اشتغال آمارهای اعلام شده را حتی بر روی کاغذ هم، نشدنی می‌پندارند.

برگرفته از : ایران گلوبال


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان