صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

چرا و چگونه بي بي سي مجبور به انعكاس اخبار سيزده فروردين شد؟

اورمو ايشچيلري : بنا به اطلاعات واصله بسياري از خبرگزاريها و فعالان سياسي و مدني آزربايجان و فعالان محيط زيست و همچنين روزنامه نگاران مستقل از آزربايجان جنوبي و تركيه راساً با بي بي سي  و صداي آمريكا و بخصوص خبرنگاراني همچون آقاي سيگارچي و ديگران تماس گرفته و مستقيما به بايكوت خبري تجمعات سيزده فروردين اعتراض كرده اند.از جمله گروه خبري اورمو ايشچيلري نيز از طريق وبسايت بي بي سي و كانالهاي ديگر به اين موضوع اعتراض كرده است در زير قسمتي از جواب بي بي سي به خبرگزاري اورمو ايشچيلري درج مي گردد: 
Thank you for contacting BBC Persian.

BBC Persian welcomes feedback, comments and suggestions but we can only deal with enquiries related to the BBC. We read and take note of every email that we receive. However, it is not possible to reply to every email individually. Specific programme queries will be forwarded to the producer

تجمع خانواده های معترضان بازداشتی دریاچه ارومیه در تبریز
منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت در ایران می گویند که اعضای خانواده بازداشت شدگان تجمع اعتراضی روز ۱۳ فروردین شهرهای تبریز و ارومیه، در مقابل زندان تبریز تجمع کرده‌اند.
به گزارش سایت دانشجو نیوز، مأموران امنیتی و انتظامی با برخوردهای "بسیار تند" این تجمع کنندگان را از اطراف زندان تبریز پراکنده کرده اند
.

اخبار مرتبط

گروهی از علاقه مندان به محیط زیست روز شنبه ۱۳ فروردین در شهرهای ارومیه و تبریز در اعتراض به سیاست های دولت که به گفته آنها به خشک شدن بخش هایی از دریاچه ارومیه انجامیده است، تجمع کرده بودند که تعدادی از آنها بازداشت شدند.
عکس هایی از این تجمع ها و و تصاویر ویدیویی از بازداشت گروهی از تجمع کنندگان در اینترنت منتشر شده است( کلیک اینجا) و کلیک اینجا))، اما مقامات ایران تا کنون در مورد آن اظهارنظر نکرده اند.
گزارش ها از حضور گسترده علاقه مندان به محیط زیست در این تجمع حکایت داشت که در محوطه پارک "ائللر باغی" شهر ارومیه و میدان آذربایجان شهر تبریز برگزار شده بود.
تجمع کنندگان پارچه نوشته هایی به زبان های انگلیسی و آذری در دست داشتند که در آنها شعارهایی در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه نوشته شده بود.
سایت سحام نیوز تعداد بازداشت شدگان را بیش از ۷۰ نفر اعلام کرد و نوشت که در درگیری پیش آمده میان تجمع کنندگان و مأموران امنیتی در تبریز، حدود ۲۰ نفر از معترضان نیز زخمی شده اند 
بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان