صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

حادثه شیراز یک پالس بود ، چالش بعدی استاند اران

اورمو ايشچيلري : رویدادی که روز گذشته در استانداری فارس رخ داد را نباید به هیچ وجه دستکم گرفت، تحصن عده ای از دانشجویان حزب اللهی روبروی استانداری فارس و قفل زدن بر درب استانداری کاملا و دقیقا یک "پالس" روشن است، پالسی روشن به جریان موسوم به "جریان انحرافی دولت"! 

اتفاقی که در شیراز رخ داد کاملا
می تواند سرمنشاء یک رفتار سیاسی جدید در سیاست ایرانی و "قابل تکرار" باشد و می تواند بارها" روزها و هفته های آتی تکرار شود.

قدرت دولت عملا با واسطه استانداران در سطح کشور پخش می شود و استانداران عملا و قانونا نمایندگان عالی رتبه و ارشد رئیس جمهور در سراسر کشور هستند و استانداران در چالش اخیر دولت و اصولگرایان و ساختار حاکمیت و البته انتخابات آتی مجلس نهم نقشی کلیدی دارند.

برکناری ناگهانی استاندار شیراز  و ماجراهای بعدی در استانداری فارس(قفل کردن درب استانداری) را هم باید به این قرائن افزود تا این گمانه قوی تر شود که احمدی نژاد همان رفتاری را با استانداران ناهماهنگ خواهد داشت که با وزرای ناهماهنگ و تردیدی در عزل آنان به خود راه نمی دهد.

بعد از ماجرای مربوط به عزل و ابقای وزیر اطلاعات، سلسله بازداشت ها و برخوردها با "جریان انحرافی درون دولت" خیلی زود شروع شد تا اولا به جریان فوق تفهیم شود که در تحلیلش از اوضاع به خطا رفته است و ثانیا اکنون باید به اصطلاح حساب پس بدهد و البته که این بار طرف مقابل -مثل ماجرای وزیر اطلاعات-"غافلگیر" هم نخواهد شد.

به نظر می رسد یکی از اتفاقاتی که به زودی در صحنه پیچیده سیاسی کشور شاهد آن خواهیم بود، چالش در این نقطه استراتژیکی خواهد بود، استانداران کشور در ادامه تحولات اخیر باید بین استاندار احمدی نژاد-مشایی بودن و استاندار نظام بودن، "یکی " را انتخاب کنند و این در حالی است که زمزمه بازداشت شخص اسفندیار رحیم مشایی روز به روز شدت می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان