صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

افزایش كرایه تاكسی، مترو و اتوبوس از اول تیر

اورمو ايشچيلري/ معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: پیش بینی می شود از اول تیر نرخ كرایه وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

به گزارش واحد مركزی خبر، سید جعفر تشكری هاشمی گفت: جزئیات افزایش نرخ كرایه مجدداً در شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است و پیش بینی می كنیم در بخش تاكسیرانی ۱۵ درصد، مترو و اتوبوسرانی نیز ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: طبق روال هر ساله، شورای اسلامی شهر تهران متناسب با تورمی كه به طور معمول بانك مركزی اعلام می كند افزایش نرخی برای حمل و نقل عمومی اعمال می كند.


معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ سوخت باید نرخ كرایه ها افزایش می یافت اما به دلیل تمایل شهرداری ها به همكاری با دولت، این افزایش اعمال نشد و این موضوع به سال ۹۰ موكول شد.


تشكری هاشمی ادامه داد: به هر صورت تصمیم گرفته شد كه این افزایش منطقی و به تدریج صورت بگیرد و تركیبی باشد از یارانه هایی كه مجلس شورای اسلامی تصویب كرده و دولت باید در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

وی در خصوص یارانه ها و كمك های دولت به بخش حمل و نقل عمومی گفت: قانون گذار پیش بینی كرده كه ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیط امسال برای متروی تهران و مشهد و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی كشور یارانه پرداخت شود.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اضافه كرد: به هر صورت با این پیش فرض ها نرخ ها را تعیین كردیم گرچه برای امسال هنوز یارانه ها پرداخت نشده است و منتظر این اعتبار هستیم.

تشكری هاشمی اضافه كرد: آن چیزی كه موجب نگرانی می شود این است كه همیشه این مبلغ با تعدیل مواجه می شود و تمام این مبلغ به طور كامل پرداخت نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان