صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

یک سال از روز محبوس شدن «فردین مرادپور» فعال ملی آزربایجان گذشت

اورمو ايشچيلري/فردین مرادپور، که اول خرداد ماه 1388 به مناسبت مراسم سالگرد قیام خرداد 1385 آزربایجان در ائل­گؤلوی تبریز به ضرب گلوله مامورین لباس شخصی مجروح شده، و به بیمارستان سپاه منتقل، و بازداشت شده بود؛ بعد از سپری نمودن سه ماه و نیم ایام بیمارستان و بازداشت در اداره اطلاعات تبریز و بند مالی زندان تبریز به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده و در دادگاه به تحمل 6 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این در حالی است که فردین تنها 19 سال داشت.
لازم به ذکر است که خانواده فردین مرادپور نیز همزمان با ایام بازداشت وی توسط اداره اطلاعات تبریز دستگیر شده بودند؛ پدرش «حسن مرادپور» همراه با فردین در ائل­گؤلو دستگیر شده و بعد از 21 روز بازداشت با کفالت 5 میلیون تومانی آزاد شد. برادرش «مرتضی مرادپور» که در ائل­گؤلو بعد از درگیری با مامورین لباس شخصی و باتوم به دست، توانسته از دستشان فرار کند؛ روز 4 خرداد در خوابگاه دانشجویی دستگیر، و بعد از تحمل 6 ماه ایام بازداشت در اداره اطلاعات تبریز و بند انفرادی و بند مالی زندان تبریز، با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده و در دادگاه به  3 سال حبس تعزیری محکوم شد. مادرش «معصومه امانی» نیز که هنگام بستری بودن پسرش در بخش ICU بیمارستان محلاتی برای خبردار شدن از وضعیت جسمی پسرش از محوطه بیمارستان جدا نمی شد، روز 8 خرداد دستگیر، و بعد از 16 روز بازداشت با کفالت 10 میلیون تومانی آزاد شد.
حکم شش ساله فردین مرادپور از روز 26 خرداد 1389 به اجرا گذاشته شده است و امروز یک سال تمام از آن روز می گذرد.
در حالی که محکومین سیاسی را در بند مالی محبوس می کنند ولی فردین این یک سال را در شرایط بد بند «11 تحت قرار»، و نیز بدون هیچ مرخصی گذرانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان