صفحات

۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

کشته و مفقود شدن 18 نفر بر اثر سیل/ واردآمدن 200 میلیارد ریال خسارت مالی

اورمو ايشچيلري : 
ماکو - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از کشته و مفقود شدن 18 نفر بر اثر وقوع سیل طی دو روز گذشته در شهرهای شمالی استان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار مهر، جعفرذوالفقاری صبح دوشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده شمال آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با وجود تلاش شبانه روزی امدادگران و کارکنان ستاد مدیریت بحران استان تلفات سیل شنبه شب در شهرستانهای ماکو، چالدران و پلدشت به سه نفر رسید، افزود: در جریان سیل 15 نفر مفقود شده بودند که 12 نفر زنده نجات یافته اند.
وی در ادامه با بیان اینکه بر اثر سیل بیش از 70 روستا در شهرستانهای یاد شده در محاصره آب قرار گرفتند، اظهار داشت: در 50 روستا بالغ بر 30 واحد مسکونی بین 10 تا 40 درصد خسارت دیده اند و دو پل ارتباطی نیز تخریب شده است.
وی در ادامه بیان داشت:
کمکهای امدادی لازم از قبیل چادر و مواد غذایی و لوازم زیستی از نخستین ساعات فروکش کردن سیل در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و انواع ماشین الات راهسازی نیز در حال تعمیر و مرمت راه های ارتباطی و معابر داخلی روستاها هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون بیش از 100 امدادگرد با آمبولانس و تجهیزات پزشکی و یک فروند بالگرد نیز در منطقه مستقر شده تا درصورت لزوم آسیب دیدگان و زخمی ها را به مراکز درمانی منتقل کنند.
خسارت مالی 200 میلیارد ریالی سیل به مزارع شمال آذربایجان غربی
ذوالفقاری افزود: بر اساس برآوردهای اولیه خسارات سیل اخیر بالغ بر 200 میلیارد ریال بوده که بیشتر به مزارع، باغات، راه های ارتباطی و ابنیه فنی و اماکن روستایی وارد شده است.
این مسئول در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تاسیسات شهری، محصولات کشاورزی دامی نیز در این سیل خسارت دیده و تعداد متنابهی از دام ها نیز تلف شده که تا کنون گزارش دقیقی از تلفات دامی نرسیده است.
به دنبال این حادثه که بر اثر بارش سه ساعته باران و تگرگ در شهرستان های ماکو، چالدران و پلدشت روی داد قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی به وسیله یک دستگاه بالگرد هلال احمر از از شهرستان های سیل زده استان بازدید کرد.
سید جواد محمودی در نخستین ساعات پس از وقوع سیل در منطقه حضور یافته و ضمن تاکید بر امداد رسانی سریع به سیل زدگان با خانواده های آسیب دیده نیز دیدار کرده است.
این حادثه از نظر وسعت وقوع بی سابقه بوده و روستاهای زیادی را از شهرستانهای چالدران، ماکو و پلدشت در برگرفته است.
با توجه به گل آلود شدن آب ورودی به تصفیه خانه آب شرب شهر ماکو این تصفیه خانه به طور موقت از مدار خارج شده است.
برای تامین آب شرب مردم شهر با استفاده از تانکر های آب رسان به میزان 70 هزار لیتر عملیات توزیع آب در مناطق مختلف شهر ماکو در حال اجرا است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان