صفحات

۱۳۹۰ تیر ۲۶, یکشنبه

مجوز رابطه با اجنه در اختیار ولی خدا است

اورمو ايشچيلري : یک پژوهشگر حوزه علمیه قم اعلام کرد ارتباط با اجنه تنها در صورت مجوز «ولی واقعی خدا» مشروعیت دارد و جنیان می‌توانند نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کنند.حسن رمضانی از پژوهشگران و اساتید فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفته که ارتباط با اجنه نباید رسانه‌ای شود و در این خصوص «آن چیزی که شرعی و مجاز است رسانه‌ای نمی‌شود.»آقای رمضانی اظهار داشته که اجنه در برخی از موارد می‌توانند از آینده خبر دهند که انتخابات و نتیجه آن هم جز همین مسائل است.بحث اجنه در دو ماه گذشته با افشای رابطه تیم احمدی‌نژاد با برخی از جن‌گیران، به یکی از جنجالی‌ترین مباحث در میان رسانه‌ها و فعالان سیاسی تبدیل شده است.اظهارات این روحانی در شرایطی ایراد می‌شود که احمدی‌نژاد چند ماه پیش به نزدیکان خود گفته بود نگران انتخابات آینده ریاست جمهوری نباشند که خداوند ریس جمهور آینده را انتخاب کرده است.
مهمترین گفته‌های حسن رمضانی‌پور:
● هر کس با شیاطین و جن ارتباط پیدا کند، باید با آنها سنخیت پیدا کند و در مقابل کارهایی که به وسیله آنها انجام می‌دهد، کارهایی را به نفع شیاطین انجام دهد، لذا چنین شخصی آدم خبیثی است.
● هم جن می‌تواند با انسان ارتباط برقرار کند و هم انسان می‌تواند با جن ارتباط برقرار کند. منتها این ارتباطات به دو شکل ممکن است صورت بگیرد: ارتباط صحیح و مورد تایید شرع مقدس و ارتباط نامشروع و غیر شرعی.
● برای ما انسان‌ها هم ممنوعیت شرعی وجود دارد که از آنها {اجنه} بهره‌کشی کنیم، ‌یعنی جن‌ها را بدون رضایتشان تحت سلطه و سیطره خود بگیریم و از اقتضائات آنها استفاده کنیم.
● گاهی در برخی از موارد، این اصل عدم ارتباط و بهره کِشی، استثناء می‌خورد، ‌ مثلا یک ولیّ خدا، به خاطر ولایتی که بر همه موجودات عالم و از جمله جن دارد، می‌تواند با توجه به مصالح و مواردی که پیش می‌آید از آنها بهره بگیرد و استفاده مشروع و صحیح کند.
● اجنه نمی‌توانند به نحو مشروع از ما انسان‌ها کار بکشند و اگر این کار را کردند دچار عذاب و عقاب الهی خواهند شد.
● هم انسان‌های فاسق و حتی کافر می‌توانند با یک سری کار‌ها، جن‌ها را به استخدام خود در آورند و هم آن‌ها با فسق و فجوری که دارند ممکن است این تجاوز به حدود الهی را داشته باشند.
● علامه طباطبایی گفته که میان جن‌ها، یا کافر داریم یا مؤمن شیعه. آنهایی که مؤمن و مسلمان هستند، حتماً شیعه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان