صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

اورمو ايشچيلري :

آرازنیوز: در خبری که حدود یک هفته پیش از طرف بانک مرکزی ایران اعلام شد، مشخضص شد که یکی از نامهایی که برای واحد پول جدید در نظر گرفته شده است نام "پارسی" است! این خبر بازتابهای گوناگونی در بین ملل ساکن ایران داشت.از طرفی این خبر با استقبال زیاد از طرف نژادپرستان پارس قرار گرفت و از طرف دیگر با اعتراضات ملت تورک ساکن آزربایجان جنوبی مواجه شد.
بعد از انتشار این خبر نژادپرستان پارس در اقدامی هماهنگ شروع به تبلیغ نام "پارسی" برای واحد پول جدید در رسانه ها و سایتهای خود کردند. و از ملت پارس دعوت کردند تا با مراجعه به سایت بانک مرکزی در نظرسنجی شرکت کرده و به "پارسی" و "دریک" رای دهند. و از سوی دیگر از طرف فعالان حرکت ملی آزرباجان از ملت تورک آزرباجان دعوت به عمل امد تا در سایت مذکور عضو شده و رای خود را به "تومان" یادگار دوران حکومت تورکان در ایران بدهند. با توجه به هوشیاری به موقع ملت آزربایجان تا کنون جلوی این تفکر نزادپرستانه گرفته شده است و طبق آخرین نتایج نظر سنجی واحد پول "تومان" از "پارسی" پیشی گرفته است
ضمنا ملت آزربایجان از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند تا با صدای بلند اعتراض ملت آزربایجان را به این اقدام نزادپرستانه به گوش مسئولان برسانند، تا در آینده به عنوان خائن شناخته نشوند.
از هموطنان عزیزمی خواهیم به آدرس زیر رفته و بعد از ثبت نام در سایت به گزینه های علامت گذاری شده رای دهید.
پیشنهاد: در صورت صلاحدید برا واحد اصلی "تومان" و برای واحد فرعی" قران" در محل نطرات قید نمایید.
http://reform.cbi.ir/tabid/36/​ctl/Register/Default.aspx?retu​rnurl=http%3A%2F%2Freform.cbi.​
net%2Ftabid%2F36%2FDefault.asp​x

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان