صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

آمادگی کامل افکار عمومی اورمیه برای اعتراضات روز شنبه

اورمو ایشچیلری به نقل ازاؤیرنجی : امروز جمعه در هر جای اورمیه که بگردی صحبت از تظاهرات اعنراضی روز شنبه است. بچه های دبیرستانی که در کوچه فوتبال یا والیبال بازی می کنند در حین بازی برای رفتن به اعتراضات روز شنبه باهم قرار می گذارند. حتی با وجود اینکه امروز راهپیمایی روز قدس بود ولی کارمندانی هم که به زور دولت به راهپیمایی رفته بودند با یکدیگر در مورد رفتن به تظاهرات روز شنبه صحبت می کردند. جالب هست که زنان  و دختران نیز برای رفتن به اعتراضات داوطلب شده اند. شاید یکی ضعف های خرداد 85 نیز حضور کمرنگ زنان بود که اینبار گویی جبران خواهد شد. در طی این 5 سال حرکت
به خوبی در فاز جدیدش جلو رفته است. حرکت به طور سنجیده ای دریاچه اورمیه را در اذهان عمومی مطرح کرد و مظلومیت این نگین وطن را توانست در 13 فروردین یک بار در کنار دریاچه و ریختن آب بطری هایی که کودکان آزربایجان با معصومیت کودکانه خود آن ها را به دریاچه ریختند وبار دیگر در فروردین امسال در داخل شهرها به گوش مردم رساند و سایت های اینترنتی را پر از مطالب علمی  و تحلیلی در مورد آینده کویر شده وطن کرد به طوری که این بار حتی زنان و دختران آزربایجانی نیز با وجود تمام محدودیت هایی که در ایران برای آنها از طرف دولت و خانواده پیش می آید خواستار شرکت در آعتراضات روز شنبه هستند. اورمو ايشچيلري : 
من که در تظاهرات 85 اورمیه نیز شرکت داشتم و حماسه  آن روزها را شاهد بوده ام حتی در آن دوره نیز چنین افکار عمومی آماده ای ندیده بودم. به خصوص اطلاع رسانی از طریق اس ام اس اینبار واقعا تحسین برانگیز بوده است. همچنین صفحات فیس بوک و سایت های خبریمان و گوناز تی وی هم بسیار خوب فریاد دریاچه یمان را پوشش داده اند. و از همه مهمتر اتفاق نظر بسیار خوش آیندی است که در مورد روز و ساعت راهپیمایی اعتراضی ایجاد گشته و مردم دوچار هیچ گونه سردرگمی نیستند.
شرایط و افکار عمومی در اورمیه کاملا حاضر حماسه ای دیگر در روز شنبه است. مطمئن باشیم که اگر بتوانیم استارت روز شنبه را بزنیم که این استارت زنی دلی نترس و شجاع طلب می کند و به عهده فعالان ملی و جوانان با جرات است، شاهد خروش مردم اورمیه خواهیم بود. اگر بتوانیم اعتراضات اولیه را شکل دهیم مردم به اعتراض کنندگان ملحق خواهند شد.
بله تنها یک مرحله از کار مانده و آن توان آغاز کردن اعتراضات در روز شنبه است که  اگر به آن جامه عمل بپوشانیم موج فریادهای اعتراضی مردم اورمیه جان حکومت پان فارسیستی را خواهد لرزاند.
خبرنگار اؤیرنجی در اورمیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان