صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص واکنشهای مردمی علیه تصمیمات ضد آزربایجانی مجلس ایران و بازداشت های اخیر فعالین حرکت ملی آزربایجان

اورمو ايشچيلري ;
  همانگونه که در بیانیه پیشین تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان اشاره شده بود، تصمیم ضد آزربایجانی نمایندگان به اصطلاح مجلس شورای اسلامی و همراهی تعدادی از نمایندگان مزدور به ظاهر آزربایجانی در رد طرح دو فوریتی انتقال آب به دریاچه اورمیه گوشه ای از پروژه کلان امحا تدریجی زیرساخت های ملی آزربایجان می باشد که بسیارآرام و سیستماتیک در حال اجرا است. نابودی دریاچه اورمیه که مترادف با نابودی بنیان های حیاتی آزربایجان است نه سرآغاز بلکه گوشه ای مهم از طرح کلان امحای یک ملت می باشد. چنان که انتظار می رفت فرزندان  آگاه آزربایجان در هر طبقه اجتماعی با بینشی عمیق متوجه  این امر مهم شده اند که بازیگران طرح امحای ملی ریشه بر تیشه ملتشان می زنند و این آگاهی سیاسی و اجتماعی با رهبریت مصلحانه فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان، تشکل های سیاسی، رسانه های جمعی منتسب به حرکت ملی آزربایجان تبدیل به موج عظیم اعتراضات در بین اقشار مختلف جامعه آزربایجانی شده است که خواب را بر چشم وارثان تفکر باستان پرستی ایرانی آشفته کرده و دستپاچه مشغول بگیر و ببند  فعالین حرکت ملی و پادگانیزه کردن شهرهای آزربایجان هستند.
سران و مهره های تفکر منجمد ایرانیت و شعوبیه که به نام دولت و مجلس به اصطلاح شورای اسلامی و رسانه های مواجب
بگیرشان به یاری استانداران و فرمانداران مزد بگیرشان مشغول انتشار تکذیبیه، خنثی سازی و انحراف موج اعتراضی به وجود آمده در شهرهای آزربایجان هستند تا مبادا در شرایط بسیار حساس منطقه که شاهد سقوط دو دیکتاتور هم ردیفشان (قذافی- اسد) هستیم جهان از وجود ملتی آسیمیله شده و معترض آگاه شوند. این عالی جنابان تاریک خانه تصفیه نژادی به خوبی آگاهند که سرکوب ملی، اقتصادی و فرهنگی هشتاد سال اخیر ملت آزربایجان تاوان بسیار سنگینی داشته و خواهد داشت وممکن است خانه کاغذی ایران را که تبدیل به زندان ملت های تحت ستم ملی شده است با آب دریاچه اورمیه خرد و خمیر شود. بنابراین دیوانه وار به بازداشت، تفتیش منازل فعالین ملی پرداخته و با ببرهای کاغذی خود خیابان های آزربایجان را تبدیل به پادگان نظامی می کنند. در روزهای اخیر شاهد بازداشت گسترده فعالین ملی آزربایجان هستیم. این کوته نظران غافل ازاینند که اراده یک ملت وابسته به چند شخص و گروه نبوده و بدنه جامعه آزربایجانی سال ها قبل راه خود را جدا نموده است.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان با اعلام حمایت کامل از فراخوان ها و واکنش های اعتراضی مردم آزربایجان در مسئله دریاچه اورمیه بازداشت فعالین ملی آزربایجان (فعالین ملی، جنبش دانشجویی، فعالین حقوق زنان، نویسندگان، شاعران و ....) بزرگترین اشتباه سران حکومتی و بازی  آنها با آتش ارزیابی نموده و هشدار می دهد که بازداشت و سرکوب دگراندیشان آزربایجانی  تبعات سنگینی را برای سیستم سرکوب گر و نژاد پرست کنونی فراهم خواهد آورد.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان خواهان آزادی سریع و بی قید شرط فعالین ملی آزربایجان و توقف کامل پادگانیزه کردن خیابان های آزربایجان و اجازه برگزاری آزادانه تجمعات مردمی در روز پنجم شهریور در تبریز و اورمیه می باشد و بار دیگر یاد آور می شود که  این مسئله  راه چاره نبوده و باعث تداوم اعتراضات در سطح جامعه آزربایجانی خواهد شد.  
 
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان
آزربایجان جنوبی  
سوم شهریور نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان