صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

تبریزی‌ها آب کم بخورند تا دریاچه اورمیه خشک نشود!

اورمو ايشچيلري :
                      اصلاح طلبان مانع جمع اوری امضا در حمایت از دریاچه اورمیه شدند
جمشید انصاری: خودتان افطاری دهید و بیانیه خودتان را امضا کنید!
اصلاح‌طلبان زنجان، از جمع‌آوری امضا برای حمایت از دریاچه اورمیه ممانعت کردند و این کار را مغایر با اهداف جلسه خود دانستند. این در حالی است که در همین مراسم، اصلاح‌طلبان برای بیانیه دیگری در اعتراض به حبس خانگی میر حسین موسوی و مهدی کروبی  امضا جمع نمودند.
در ضیافت افطاری اصلاح‌طلبان زنجان، مسئولان برگزاری مراسم بدون اینکه حتی متن بیانیه را بخوانند اجازه
جمع‌آوری امضا برای آن ندادند و خطاب به جمع‌کنندگان امضا عنوان نمودند: این برنامه با اهداف خاصی برگزار شده است که این اقدام شما مناسب این جلسه نیست و آن را از اهدافش دور می‌کند.
در مراسم ضیافت افطاری که روز پنجشنبه 24 رمضان(سوم شهریور 90) توسط سران اصلاح‌طلب زنجان برگزار گردید، در ابتدا "جمشید انصاری" نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت و از جو خفقان حاکم بر جامعه انتقاد نمود. ضمن اینکه دیگر نماینده اصلاح‌طلب زنجان و طارم، "سعداله نصیری قیداری" و نماینده شهرستان خدابنده(قیدار)، "سید فاضل موسوی" نیز در مراسم حضور داشتند.
در پایان مراسم برخی افراد در اعتراض به جو حاکم بر مراسم و نحوه برخورد برگزارکنندگان مراسم با مساله خشک شدن دریاچه اورمیه که معترضان آن را مساله‌ای مهم و حیاتی برای همه آذربایجان به ویژه زنجان می‌دانستند، از مسئولان برگزاری مراسم توضیح خواستند و نمایندگان استان را در مورد علت رای منفی به طرح دو فوریتی نجات دریاچه اورمیه به چالش کشیدند.
انصاری در پاسخ به یکی از این سوالات با تاکید بر اینکه بخش عمده مشکل ناشی از احداث سدهایی است که بر روی رودخانه‌های منتهی به دریاچه احداث شده‌اند، گفت: مسئولان امور آب استان آذربایجان غربی باید این سدها را باز کنند. معترضان در پاسخ به این اظهار نظر انصاری گفتند: این سدهای غیر کارشناسی در زمان تصدی شما بر استانداری آذربایجان غربی ساخته شده است، چرا این گونه کارهای غیر کارشناسی انجام داده‌اید و حالا به جای حل یک معضل مهم سراسری آن را مشکلی محدود به خود اورمیه می‌نمایید؟
انصاری هم در پاسخ به آنان گفت: من عُرضه داشتم و سد احداث می‌کردم!

 یکی از افراد که بیانیه‌ حمایت از دریاچه اورمیه را به دست داشت، خطاب به انصاری گفت: همان خفقانی که از آن انتقاد می‌کنید، امروز در مراسم افطاری خودتان نیز حاکم بود. دوستان شما حتی اجازه جمع‌آوری امضا برای مساله‌ای زیست محیطی و البته حیاتی برای مردم استان و منطقه را نمی‌دهند و این برخورد شما هیچ تفاوتی با برخورد انحصارطلبان ندارد. انصاری در پاسخ به وی گفت: ما مراسم افطاری برگزار نموده‌ایم لذا برای بیانیه خودمان(اشاره به بیانیه حصر موسوی و کروبی) امضا جمع می‌کنیم، شما هم بروید مراسم افطاری برگزار کنید و برای بیانیه‌های خودتان امضا جمع نمایید! در این حین یکی از حاضران پاسخ داد: چگونه است که وقتی مساله به اورمیه و آذربایجان رسید، مساله مربوط به ما شد ولی موقع انتخابات و رای جمع کردن حرف‌هایی چون "همه جای ایران سرای من است" و "آذربایجان سر ایران است" راه می‌اندازید؟ آیا همه جای ایران به جز آذربایجان سرای شما است؟ یا اینکه دیگر آذربایجان سر ایران نیست؟ انصاری به این سوال پاسخی نداد و فقط لبخندی زد و رفت.
همچنین وی در واکنش به سخن دیگری با لبخند گفت: تبریزی‌ها آب کم بخورند تا دریاچه اورمیه خشک نشود!
خاطر نشان می‌شود که طبق سنت چند سال گذشته، اصلاح‌طلبان زنجان در ماه رمضان ضیافت افطاری برای دوستان خود تدارک می‌بینند که همواره در تالار کوروش کبیر زنجان برگزار می‌شود. لازم به توضیح است که آنان در چندین نوبت در راستای حمایت از اقدامات مرکز بیانیه صادر کرده اند که نمونه بارز آن جمع‌آوری امضا و انتشار بیانیه هنگام فوت پدر میرحسین موسوی بود در حالیکه عملکرد آنان در مورد حبس هشت ساله سعید متین‌پور - روزنامه نگار و فعال حقوق بشر زنجانی- سکوت و عدم اطلاع‌رسانی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان