صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

بازداشت بهنام درویشیان وب نگار قزوینی

اورمو ايشچيلري : بهنام درویشان، وبنگار که روز پنج شنبه ۳۰ آبان ماه سال ۸۹ از سوی نیروهای امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شده است در طی ۸ ماه اخیر از حق ملاقات با خانواده محروم است و از سوی دادگاه انقلاب قزوین به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۳۰ آبان ماه سال گذشته تعدادی از مامورین لباس شخصی با یورش به منزل پدری وی، ضمن تفتیش و ضبط برخی وسایل شخصی، نظیر یارانه، کتب، یادداشت‌ها و تعدادی سی دی، وی را دستگیر کردند.

نامبرده پس از بازداشت به سلول انفرادی بند اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده است و تا کنون و با گذشت بیش از ۸ ماه هیچگونه ملاقاتی با خانواده‌اش نداشته است.

پس از پیگیری‌های متمادی خانواده این زندانی و با مراجعه به
دادسرای انقلاب وی دو هفته پیش به صورت تلفنی با خانواده خود تماس داشته است و از بیماری تنفسی خود که در زندان بدان مبتلا شده، ایشان را آگاه کرده است.

مقامات دادسرای انقلاب به خانواده وی گفته‌اند که اتهام ایشان فعالیت تبلیغی علیه نظام و ارتباط با گروههای اپوزیسیون در خارج کشوراست.

بر اساس رای صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان قزوین با استناد به ماده ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

همزمان با بازداشت بهنام درویشان، ماموران امنیتی سعی در بازداشت دو تن از همکاران ایشان نیز بر آمدند که در پی آن علی شفیع در ۳۰ آبان ۱۳۸۹ در منزلش دستگیر شده و هنگام دستگیری کامپیو‌تر و تعدادی سی دی را با خود برده بودند. بعد از این یورش اطلاعی از وضعیت وی نیر در دست نیست.

گفتنی است خانواده بازداشت شدگان از سوی بازجویان پرونده به شدت تحت فشار قرار دارند تا در خصوص وضعیت این افراد اطلاع رسانی صورت نگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان