صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

قذافی قبول کرد در صورت تضمین امنیت وی از حکومت کنار برود

اورمو ايشچيلري : 

قذافی قبول کرد در صورت تضمین امنیت وی از حکومت کنار برود
قذافی قبول کرد در صورت تضمین امنیت وی از حکومت کنار برود.  "معمر قذافی" رهبر لیبی قبول کرد در صورت تضمین امنیت وی از حکومت کنار برود و ضمنا ممکن است برخی از اعضای ناتو از جمله فرانسه چنین تضمیناتی را به وی بدهند. این مطلب را روزنامه "کامرسانت" روز سه شنبه گزارش داده است.


یک مقام عالی رتبه روسیه به "کامرسانت" گفت: "سرهنگ قذافی علامت هایی را در اینباره می دهد که حاضر است در صورت تضمین امنیت خود از حکومت کناره گیری کند و حاضرند چنین تضمیناتی را به وی واگذار کنند". به گفته وی فرانسه در این زمینه دارای سازش پذیر ترین موضع است.


در روزنامه "کامرسانت" گفته می شود: "فرانسه حاضر است نه فقط بخشی از حساب های قذافی و اعضای خانواده وی را آزاد کند بلکه همچنین قول می دهد در صورت کناره گیری مسالمت آمیز وی به این امر مساعدت کند که قذافی در دادگاه لاهه که حکم دستگیری وی را صادر کرده محاکمه نشود. علاوه براین، این مساله مورد بحث قرار دارد که رهبر لیبی در میهن خود باقی بماند".

یادآور می شود دیوان ماقبل محاکمه دادگاه جنایی بین المللی روز 27 ژوئن حکم دستگیری قذافی، "سیف الاسلام" پسر وی و "عبدالله السنوسی" رییس سازمان اطلاعات لیبی به اتهام ارتکاب تعدادی از جرایم  از جمله جنایت بر ضد انسانیت را صادر کرد. در دادگاه جنایی بین المللی بر این عقیده هستند که آنها در استخدام مزدوران و حمله به شرکت کنندگان در تظاهرات ضد دولتی دخالت داشته اند.

تظاهرات اعتراضی در لیبی با خواست برکناری معمر قذافی که بیش از 40 سال است در این کشور حکومت می کند، از روز 15 فوریه آغاز شده و به بروز برخورد های مسلحانه میان حامیان و مخالفان رهبر لیبی منجر گردیده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز 17 مارس برای قطع حملات هوایی به نیروهای قیام کننده و جلوگیری از کشتار افراد غیر نظامی، قطعنامه ای درباره بستن حریم هوایی لیبی صادر کرد. روز 19 مارس عملیات نظامی نیروهای ائتلافی بر ضد لیبی آغاز شد که مدتی بعد ناتو فرماندهی آنرا بر عهده گرفت. سپس ناتو این عملیات را روز اول ژوئن به مدت سه ماه یعنی تا ماه سپتامبر تمدید کرد. اکنون آمریکا ، بریتانیا، فرانسه و دیگر کشورها در حملات هوایی  به نقاط و تاسیسات تحت کنترل رژیم قذافی در لیبی شرکت دارند.
خبرگزاری «ریا نووستی»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان