صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۱, شنبه

سه شهروند ترکیه در شمال افغانستان ربوده شدند

اورمو ايشچيلري به نقل ازتبریز سسی : این سه نفر در مسیرفاریاب _ جوزجوجان درحرکت بودند که مردان مسلح بر آنها حمله ور شده و آنها را با خود به جای نامعلومی برده اند. مقام های امنیتی ولایت جوزجان می گویند که این افراد توسط اعضا گروه طالبان ربوده شده اند.محمد ابراهیم، از مقام های امنیتی جوزجان می گوید که ربایندگان،با دفتر کار افراد ربوده شده تماس گرفته و خواهان دریافت پول در برابر رهایی آنها شده اند.
طالبان در این باره هنوز اظهار نظری نکرده اند اما مقام های محلی می گویند که فعالیت گروه طالبان در بخش هایی از ولایت های جوزجان و فاریاب در هفته های اخیر به صورت نگران کننده ای افزایش یافته است.

وضعیت امنیت شاهراه جوزجان فاریاب اخیرا به حدی نگران کننده شده است که نیروهای امنیتی ناگذیرند از صبح تا عصر در بعضی از نقاط حضور داشته باشند تا مسافران بتوانند در این مسیر عبور و مرور کنند.
محمد هاشم اروتاق، نماینده ولایت شمالی فاریاب در مجلس نمایندگان در گفت و گو با بی بی سی گفت که چند روز پیش چند تن از مسافران که از ولسوالی(شهرستان) اندخوی به طرف مرکز ولایت فاریاب می رفتند، در منطقه موسوم به جنگل، به دست طالبان افتادند و چند دانشجو نیز سربریده شدند.
هاشم اورتاق همچنین گفت، شماری از افراد مسلح که هویت شان به درستی مشخص نشده در محلی به نام "دشت لیلی" مقیم شده اند و شبانه دست به اقدامات مسلحانه ای علیه امنیت محل می زنند.
محمد هاشم اورتاق می گوید که در این اواخر در ولسوالی های قیصار و دولت آباد در شمال افغانستان که از سمت شرق به دشت لیلی متصل است گروه هایی از طالبان فعال شده اند.
آقای اورتاق می گوید که نگرانی های امنیتی در ولایت های شمالی فاریاب و جوزجان را در پارلمان مطرح خواهند کرد تا برنامه مناسبی برای رفع این نگرانی ها به اجرا گذاشته شود


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان