صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

تیشه به ریشه میراث فرهنگی آزربایجان ، یک بار دیگر زنجان

اورمو ايشچيلري :درحالیکه چند روز از سرقت خانه سهروردی نمی گذرد ،دوباره استان زنجان صحنه بی تدبیری و ناامنی حادث از بی تدبیری مسئولان میراث فرهنگی این استان شد . سرپرست یگان حفاظت اداره‏کل میراث ‏فرهنگی استان زنجان از به سرقت رفتن اشیای تاریخی پنهان شده توسط کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابراز تاسف کرد. 


گزارش اورمو ایشچیلری به نقل ازهاشم نهامین می افزاید: ساعت 7 صبح 15 تیرماه، افرادی مسلح ناشناس وارد این خانه تاریخی شدند و تعدادی ظرف سفالی شکسته را به سرقت بردند. 
او با اشاره به این که خانه سهروردی اکنون در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: این ظروف سفالی به هنگام پی‏ کنی ساختمان مذکور به دست آمده بود که مـتأسفانه کارکنان این مرکز آن‏ها را مخفی کرده بودند و میراث فرهنگی از این کشف مطلع نشده بود. 
سرپرست یگان حفاظت اداره ‏کل میراث‏ فرهنگی استان زنجان افزود: در این سرقت مسلحانه، سارقان ضمن بستن دست و پای کارکنان، آن‌ها را وادار به سکوت کرده‌اند. 
به گفته این مقام مسوول، اداره آگاهی خدابنده پس از مطلع شدن از این سرقت اقدام به بازجویی از کارکنان کرده و پیگیری‏ها برای دستگیری سارقان ادامه دارد. 
«نهامین»، با اشاره به این که کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مستقر در این خانه تاریخی، از متهمان پرونده به شمار می‏آیند، یادآور شد: هیچ اطلاعاتی در خصوص قدمت اشیای سرقت شده در دسترس نیست. 

سرپرست یگان حفاظت اداره‏ کل میراث‏ف رهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: شهاب الدین یحیی ابن حبش بن امیرک ابوالفتوح سهروردی، ملقب به شهاب‌الدین و شیخ اشراق و شیخ مقتول فیلسوف نامدار ایرانی بوده‌ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان