صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

عرضه خدمات تلفن اینترنتی در فیس‌بوک

اورمو ايشچيلري : 


 

شبکه اجتماعی فیس‌بوک دست به نوآوری‌هایی در شکل و عملکرد صفحات خود زده است. مهمترین تغییر در فیس بوک را می‌توان عرضه "چت اینترنتی" یا امکان خدمات تلفن اینترنتی دانست. فیس‌بوک حدود ۷۵۰ میلیون عضو در سراسر جهان دارد.

 
پس از انتظارهای طولانی سرانجام شبکه اجتماعی فیس‌بوک مجهز به "گپ یا چت ویدیوئی" (Videochat) شد. کاربران فیس‌بوک از این پس می‌توانند از امکان "تلفن تصویری" نیز برای ارتباطات خود بهره برند.
فیس‌بوک با همکاری شرکت "اسکایپ" موفق شده که عرضه "چت ویدیوئی" را برای اعضای خود میسر کند. شرکت اسکایپ تجربه طولانی در عرضه خدمات تلفن اینترنتی دارد و یکی از معتبرترین شرکت‌های جهان در این زمینه به شمار می‌آید.
در هفته‌های گذشته شرکت مایکروسافت با خرید شرکت اسکایپ مدیریت آن را نیز برعهده گرفت. با توجه به اینکه مایکروسافت در سال ۲۰۰۷ میلادی بخش زیادی از سهام فیس‌بوک را خریداری کرده بود، تجهیز فیس‌بوک به تلفن‌اینترنتی زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد.
مارک زوکربرگر، رئیس فیس‌بوک از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ برگزیده شدمارک زوکربرگر، رئیس فیس‌بوک از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ برگزیده شد
 
نماد ها و عملکردهای "چت اینترنتی" در فیس‌بوک نیز با طراحی و شکل جدیدی به کاربران عرضه شده است. از این پس امکان "چت گروهی" در فیس‌بوک نیز امکان‌پذیر است. به گفته مسئولان فیس‌بوک، "چت گروهی" در حال حاضر تنها به صورت نوشتاری، و نه به صورت ویدیوئی، میسر است.

۷۵۰ میلیون نفر در جهان عضو فیس‌بوک هستند
مارک زوکربرگ، رئیس فیس‌بوک، در یک نشست خبری اعلام کرد که بزودی شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوآوری‌های دیگری را نیز عرضه خواهد کرد. وی درباره گستردگی جهانی فیس‌بوک گفت: «هم اکنون فیس‌بوک حدود ۷۵۰ میلیون عضو دارد و روزانه حدود ۴ میلیارد کنش ارتباطی میان اعضای آن صورت می‌گیرد.» وی تصریح کرد که فیس‌بوک در آینده نقش بیشتری در زمینه ارتباطات برعهده خواهد گرفت.
رئیس فیس‌بوک گفت: «با بی‌صبری در انتظار ورود نو‌آوری‌های دیگری به اینترنت هستیم. شاید این تغییرات بتوانند جهت‌گیری ما را در آینده مشخص کنند. "چت ویدیوئی" برای کاربران امر تازه‌ای نیست، اما بکارگیری آن در فیس‌بوک بی‌شک سبب تسهیل ارتباطات میان اعضای آن خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان