صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

رژیم تهران به قذافی کمک می رساند

اورمو ايشچيلري : العربیه: منابع امنیتی غربی در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند تاکید کردند ایران از دخالت آمریکا و کشورهای غربی در لیبی هراس دارد و برای رویارویی با آنها در شمال آفریقا وارد عمل شده است.

بر اساس گزارش روزنامه لوموند که فردا چهارشنبه 6 – 7 – 2011 منتشر می شود و روی سایت این روزنامه قرارگرفته است ایران به دنبال این است که طرابلس و منطقه بریقه را به باتلاقی برای نیروهای ناتو وهمپیمانان آن تبدیل کند.

لوموند افزود آیت الله خامنه ای در ماه گذشته از سپاه قدس شاخه خارجی سپاه پاسداران خواسته است تا به قذافی برای مقابله با محور شر " آمریکا ، فرانسه و بریتانیا " کمک نظامی کند و بر این اساس این کشور موشک های زمین به زمین ، و زمین به هوا و خمپاره انداز در اختیار نیروهای قذافی قرار داده است.
گزارش می افزاید حسین طائب رئیس سازمان امنیت سپاه گروهی از عناصر امنیتی را به لیبی فرستاده است تا برای مراقبت الکترونیک تماس ها به قذافی کمک کنند.

لوموند می گوید ایران از نیروهای قذافی خواسته است در مناطق مسکونی اسلحه ذخیره کند تا در صورتی که توسط نیروهای ناتو مورد هجوم قرار گرفت علیه آن جنگ تبلیغاتی به راه بیندازد.

این روزنامه فرانسوی تاکید می کند استراتژی جدید آیت الله خامنه ای میزان اختلاف وی با احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور را نشان می دهد چرا که احمدی نژاد پیشتر از انقلابیون لیبی علیه قذافی که وی را به ربودن موسی صدر متهم می کند بارها حمایت کرده بود.

بر اساس این استراژی ایران می خواهد بر غرب فشار بیاورد تا از اقدام علیه بشار اسد همپیمان استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دست بردارد.

لوموند تاکید کرد ایران با این اقدام می خواهد این پیام را به غرب برساند که مانند کمک های سابق خود به طالبان برای رویارویی با آمریکا ، این توانایی را دارد که با آنها در شمال افریقا نیز روبه رو شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان