صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

بیانیه جمعی از دانشجویان آزربایجانی دانشگاه های ازمیر در محکوم کردن اقدام مجلس

اورمو ايشچيلري :
سالهاست که شاهد پروسه از بین بردن هویت ملت تورک آزربایحان از طرف سیستم راسیستی ایران (فارس) هستیم. نژاد پرستی که ریشه در ، نه تحولات دوران معاصر، بلکه در تاریخ چندین ساله فارس و فارسی دارد که جلوه های مختلف آن را به وفور می توان در طول تاریخ مشاهده کرد تعارض اندیشه ایرانی اینجاست: از یک طرف هموطنیم و از طرف دیگر, دشمن؛ دشمنی که وجه آن غلیظ تر از هموطن بودن است. بنابراین قدرت باید آن را از بین ببرد  تا بتواند خود را حفظ کند.

این تضادهای اساسی، آزربایجانی را دچار سردرگمی کرده است: از یک سو,میگوید ایرانی هستم. از سوی دیگر فریاد بر می آوردکه چرا به من ترک خر میگویید ، در حالی که نمی داند باید این ترک خر گفته شود تا فارس و فارسی در چشم ما بزرگ جلوه کند؛ اگر ما خر نباشیم آن موقع به قدرت راسیستی تسلیم نمیشویم. بنا براین برای تسلیم شدن باید خر بود.
مع الوصف, ابهامات حول و حوش ایران و ایرانی در راستای حذف ملت آزربایجان است. ابهامات خلق می شوند تا واقعیات پنهان شوند. این پنهانکاری آنچنان ادامه پیدا می کند که بالاخره ابهام تبدیل به واقعیت می شود و نتایج خود را نشان می دهد: دغدغه آزربایجانی به جای اینکه این باشد که هویت ملی در خطر است, این می شود که آب سد سیوند قبر کورش را تهدید می کند, چرا به جای خلیج فارس از واژه خلیج عربی استفاده می شودو.... روشن و بدیهی است که ابهامات کار خود را می کنند و آنها بیخود خلق نمی شوند. آنها ابزارهایی در خدمت قدرت راسیستی هستند که متضادها را از بین ببرند و یکی از این متضادها, آزربایجان است.
بنابراین از بین بردن هویت ملت تورک آزربایجان ( زبان ،تاریخ ،اقتصاد،فرهنگ و ... )یعنی پیروزی گفتمان ایرانیت (فارس) که اگر نتوانی خود را در این تعریف بگنجانی باید از بین بروی واگر مقاومت کردی به زور از بین میروی که نشانه های این حذف را در این یک هفته ای که گذشت کاملا میتوان لمس کرد .
نوشتن مقاله ای با عنوان (آزربایجان غربی یا کردستان شمالی)،توهین 90 دقیقه ای به ملت تورک آزربایجان در بازی تیراختور و داماش گیلان و پخش آن از تلویزیون ، وتیر خلاص را با رد طرح دو فوریتی آبرسانی از رودخانه آراز به دریاچه اورمیه زدند و چه دردناک بود وقتی نمایندگان آزربایجانی هم در این رد طرح مشارکت داشتند واین اجازه گستاخی را به نماینده بیرجند دادند که بگوید پول میدهیم و 15 میلیون آزربایجانی را مجبور به ترک خانه هایشان میکنیم. آزربایجان یعنی اینهمه ذلیل شده است که این کویر نشین در موردش تصمیم بگیرد وقت بیداری ملت تورک آزربایجان و دادن جواب دندان شکن به این سیستم راسیستی فرا رسیده است. ما جمعی از دانشجویان مقیم ازمیر این اقدام مجلس فاشیستی را محکوم کرده و  حمایت خود را اعتراضات ملت تورک آزربایجان اعلام میداریم.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان