صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

بیانیه تحلیلی جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد و سراسری تبریز در خصوص رای مجلس در مورد دریاچه اورمیه

اورمو ايشچيلري :
آزربایجان اویان

دانشجویان، هواداران تیم های آزربایجانی، اصناف و کسبه، کارمندان ، ارتشیان، سپاهیان و ملت بزرگ آزربایجان دو سال پیش وقتی هواداران تیم محبوب تراختور فراخوانی در جهت تجمع برای حمایت از نگین زیبای آزربایجان عزیزمان منتشر کردند و از مردم خواستند تا در کنار دریاچه اورمیه و سال بعد آن در میدان آزربایجان تبریز و در سایر شهرها گرد هم بیایند تا مسئولین کشور را از خشک شدن این دریاچه و فاجعه زیست محیطی اتفاق افتاده در آزربایجان آگاه نمایند، اینگونه فکر نمی کردند که مجلس و
مسئولین فاشیزم تا این حد عریان چهره فاشیستی خود را به ملت آزربایجان نشان دهند.اگر کسانی هستند که در فاشیست بودن فارسها شک دارد این اعمال مسئولین در فدراسیون و افشاگری نمایندگان و مسئولین بر علیه هم دیگر نباید جایی برای شک باقی بگذارد که فاشیزم برای آزربایجان نقشه های شومی در سر دارند.
مجلس و نمایندگانی که وظیفه آنها کم نمودن مشکلات مردم است، چنان در سرسپردگی به قدرت از هم پیشی گرفته اند که تاریخ تا کنون نمونه ای از آن را ندیده است. نماینده بجنورد حکم تخلیه آزربایجان را می دهد و نماینده جنوب از مشکلات جنوب می گوید و اعلام می دارد که مساله ربطی به آنها ندارد. اما چون معدود نمایندگان آزربایجان از طرف شورای فاشیستی نگهبان رد صلاحیت شده اند و نمایندگان کنونی هم در خیانت به آزربایجان از هم پیش گرفته و حتی زحمت امضای طرح حمایت از دریاچه اورمیه را نیز در مجلس به خود ندادند. پس کسی نیست به نماینده جنوب بگوید وقتی عراق از جنوب به کشور حمله کرده بود، فرزندان رشید تورک آزربایجان با لشکر 31 عاشورا عازم جنوب شده بودند تا از جنوب دفاع کنند؟!! اگر آزربایجانیها در جنوب سینه سپر نمی کردند حال معلوم نبود جنابعالی در کدام مجلس صحبت می کردید و یا اصلاً وجود خارجی داشتید یا نه؟
و اما ملت بزرگ آزربایجان، جوانان تورک هم اکنون در زندانهای فاشیزم اسیر چنگال فاشیزم هستند، هنوز هم که هنوز است، دادگاه جوانانی که در میدان آزربایجان گردهم آمده اند تا مسئولین را متوجه کنند،( خود این مسئولین بزرگترین عامل خشک شدن دریاچه اورمیه می باشند) برگزار نشده است.
حسین نصیری جوان غیرتمند و فعال مدنی 2 سال از عمر جوانی خود را به خاطر دریاچه اورمیه در زندان سپری کرد تا نماینده کرد تبار شهرش پزشکیان زحمت امضاء دو فوریت طرح را نیز به خود ندهد.
ملت آزربایجان فاشیزم فارس با خشکاندن دریاچه اورمیه فکر پلید کوچاندن مردم آزربایجان به شهرهای مرکزی و آسمیله نمودن مردم آزربایجان و فارسیزه نمودن ملت تورک جهت تخلیه و غارت هر چه بیشتر معادن طلا و مس و ... این خطه زرخیز را دارد که بدون حضور مردم و حکم نماینده بجنورد در جهت تخلیه نمودن آزربایجان، معادن نیز راحت تر غارت خواهد شد و پول و درآمد مس سونگون ورزقان به کرمان خواهد رفت و مردم قره داغ به تهران کوچ خواهند کرد تا خیابانها و کوچه های فارسها را تمیز کنند و به شغل های کاذب دست زنند. هم اکنون آمار مهاجرت آزربایجانی ها به تهران از آمار مهاجرت دوران جنگ جنوبی به شهرهای اصفهان و شیراز بیشتر است.
فاجعه ای در حال وقوع می باشد و این فاجعه را فاشیزم پلید فارس مدیریت می نماید. آیا دیگر زمان آن نرسیده تا امورات خویش را بدست گیریم و حق و حقوق انسانی خود را از فارسها و جنوبی ها گدائی نکنیم تا آنها هم برای حق خودمان نه تنها منت بلکه دست رد بر سینهمان بزنند؟
به امید آزادی وطن عزیزمان آزربایجان از دست مزدوران فاشیزم فارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان