صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

محاکمه «حسنی مبارک» آغاز شد

اورمو ايشچيلري به نقل از آراز نیوز :
شبکه های تلویزیونی عرب زبان از ورود دیکتاتور مصر به قاهره و درگیری موافقان و مخالفان حسنیمبارک در محل محاکمه وی خبر دادند.
به گزارش «آرازنیوز»، خبرگزاری ها در خبری فوری اعلام کردند که هواپیمای حامل حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر وارد قاهره شده و وی تا دقایقی دیگر وارد دانشگاه پلیس ـ محل محاکمه ـ خواهد شد.

بالگرد حامل مبارک





                                                            مبارک روی تخت و در قفس فلزی






بنابر این گزارش، در دادگاه امروز، علاوه بر حسنی مبارک دو پسر وی یعنی «جمال و علا مبارک» و همچنین «حبیب العادلی» وزیر کشور سابق این کشور نیز محاکمه خواهند شد. ریاست دادگاه امروز را قاضی دادگاه پنجم قضایی مصر بر عهده دارد. 
ـــ هم اکنون در درون دادگاه، قفسی تعبیه شده که مبارک خوابیده بر تخت، در آن قرار گرفته است. قاضی دادگاه در حال سخنرانی مقدماتی است... ـــ حسنی مبارک بر روی تخت دائم آه و ناله می‌کند و همه افراد که هم اکنون در این دادگاه حضور دارند، با دعوت قبلی و تحت تدابیر شدید امنیتی حضور یافته اند.








دانشگاه پلیس، محل محاکمه مبارک و پسران



این گزارش می افزاید: مبارک و همراهانش در دادگاه امروز، به سه اتهام عمده محاکمه خواهند شد که این اتهام ها عبارتند از: قتل و کشتار مردم معترض مصر در میدان تحریر در جریان انقلاب مصر، سوءاستفاده از قدرت و مناصب دولتی و سرانجام فروش نفت به رژیم صهیونیستی به بهایی پایین تر از قیمت بازار. همه این سه اتهام، متوجه حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر است که امکان دارد بنا بر این سه اتهام، وی دست کم به پانزده سال حبس و حداکثر هم به مجازات مرگ محکوم شود، در حالی که پسران وی به اتهام سوءاستفاده از قدرت و مناصب دولتی محاکمه و احتمالا به سه تا پانزده سال حبس محکوم خواهند شد.


قاضی دادگاه
ـــ در آغاز جلسه قاضی دادگاه، وکلای متهمان و همچنین وکلای کشته‌ها را برای حاضرین معرفی کرد که در همین حال، وکلای جان باختگان انقلاب مصر به ممنوعیت تعدادی از وکلا و حضور بیش از حد وکلای متهمان در جلسه اعتراض کردند، ضمنا یکی از وکلای کشته‌شده‌ها خواستار محاکمه و قصاص حسنی مبارک و حبیب العادلی شد. 


ـــ وکیل حبیب العادلی اعلام کرد: اتهامات وزیر کشور سابق مصر جدا از اتهامات حسنی مبارک است و باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، وی همچنین خواستار محاکمه سایر مسئولان امنیتی دولت حسنی مبارک شد. از سوی دیگر، یکی از وکلای حسنی مبارک خواستار احضار محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر و عمر سلیمان، وزیر اطلاعات سابق و وزیر کشور کنونی شد.ـــ نکته جالب اینکه، فرزندان حسنی مبارک با ایستادن مقابل تخت وی، مانع پوشش تلویزیونی چهره وی می‌شوند.ـــ در ادامه و پس از اینکه دادستان کل، کیفر خواست حسنی مبارک و دیگر متهمان مبنی بر فساد مالی، کشتن تظاهرکنندگان، فروش زیر قیمت گاز به رژیم صهیونیستی، تدوین سیاست‌های خارجی و داخلی مخالف با مردم مصر و اتلاف بیت‌المال را قرائت کرد، حسنی مبارک و دو فرزند وی در دادگاه در سخنانی کوتاه تمام اتهامات وارده از سوی دادستان کل را رد کردند که در این هنگام یکی از وکلای کشته‌شدگان خواستار پخش تمام مکالمات ضبط شده حسنی مبارک و دیگر مسئولان امنیتی در تاریخ وقوع تظاهرات شد.


صحن دادگاه


ـــ وکیل ویژه دولت مصر خواستار پرداخت جریمه خسارات‌ وارده به وزارتخانه‌های دولت این کشور و همچنین خواستار پرداخت خسارات‌های حاصله از رکود اقتصادی این کشور شد.


ـــ قاضی دادگاه حسنی مبارک برای بحث و بررسی بیشتر دادخواست‌ها، این جلسه را برای چند دقیقه به حالت تعلیق درآورد. 
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان