صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

حمله به اشغال گران چینی در ترکستان شرقی

اورمو ايشچيلري :منطقه سینجان در ترکستان شرقی که تحت اشغال چین قرار دارد محل زندگی ترک های اویغور می باشد.علی رغم فشار های بی شمار چینی ها ملت ترک اویغور هیچگاه تسلیم اشغال گران نشده است . در این منطقه سیاست مهاجرت اقوام چینی به منطقه و تغییر بافت جمعیتی به شدت اجرا می شود . منطقه سینجان از طرف چینی ها سین کیانگ نامیده می شود و ارومچی مرکز آن است .مقام های محلی در چین می گویند مسلمانان افراطی که در پاکستان آموزش دیده اند مسئول حملات اخیر به منطقه نا آرام سین جیانگ هستند. به گفته مقام های استان سین جیانگ، روز یکشنبه گروهی تروریست با حمله مسلحانه به یک رستوران، در شهر کاشغر صاحب رستوران و یک گارسون را کشتند و پس از آن نیز افراد مسلح نامبرده به سوی مردمی که در حال گذر بودند شلیک کرده و سپس ساختمان را به آتش کشیدند.

بر اساس اطلاعیه ای که در وبسایت فرمانداری شهر کاشغر منتشر شده، پلیس موفق به کشتن ۵ تن از مهاجمان و بازداشت ۴ نفر دیگر شده است. پلیس می گوید بازداشت شدگان اعتراف کرده اند که دست کم یکی از آنان برای ساخت بمب در پایگاه های ترکستان شرقی متعلق به پاکستان آموزش نظامی دیده بود.
جنبش اسلامی ترکستان شرقی یک سازمان غیر قانونی است که خواهان استقلال منطقه سین جیانگ چین است. سین جیانگ محل زندگی ترک های اویغور است. اویغورها ی مسلمان  از اینکه تحت قوانین دولت مرکزی چین زندگی می کنند ناراضی هستند. مقام های محلی کاشغر هیچ مدرکی برای تایید مستقل این خبر در اختیار خبرگزاری ها قرار نداده اند. به گفته آنان، روز شنبه نیز حمله مشابه دیگری در کاشغر منجر به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان