صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

فراخوان اعتراضی فعالین حرکت ملی آذربایجان در اورمیه نسبت به عدم تصویب طرح حفاظت از دریاچه اورمیه

اورمو ايشچيلري :

 در روزهای اخیر بار دیگر جریانی هزار پا که نشات از نژاد پرستی ایرانی-فارسی میگیرد ماهیت واقعی و اراده خود برای نابودی آذربایجان را عریان تر کرد. دریاچه اورمیه، نگین سرخ آذربایجان،  که بر اثر سیاست های غلط و مغرضانه سیاسیون تهران در حال خشکانده شدن است گذشته از ارزش گران بهای طبیعی و زیست محیطی تبدیل به  بمبی ساعتی شده که انفجار آن منطقه آذربایجان را به کویری نمکزار تبدیل خواهد نمود. کسانی که سال هاست  با تفکرات نژاد پرستی ایرانی آب بر ریشه ارکان ملی ملت ترک آذربایجان بسته و دشمنی خود را زمانی با سلاح و سلاخی نشان داده اند و زمانی نیز  با لباس  قاتون گذار سرکوب، جنایت، نقض حقوق بشر و نژاد پرستی را دفاع از تمامیت ارضی  ایران و دفاع از هویت ایرانی نامیده اند حال در مجلسی فرمایشی که به اصطلاح می بایست مدافع ارزشهای انسانی باشد رای به عدم تصویب طرح آبرسانی به دریاچه اورمیه می دهند که این بار سونامی نمک آذربایجان را به قهقرای زمان ببرد.

ملت شریف ترک آذربایجان؛
دانشجویان، جوانان، کارگران، بازاریان، کارمندان، نظامیان و مسئولان دلسوز آذربایجانی؛
 ظاهرا ده ها هزار طومار، نامه، مقاله، خبر، نمایشگاه، عکس و گزارش اعتراضی، شعار های هواداران تیمهای ورزشی آذربایجان و تجمعات سیزده فروردین در کنار دریاچه اورمیه نتوانسته که خواب غفلت برخی از به اصطلاح نمایندگان مردم آذربایجان و مناطق ترک نشین را از سرشان به در کند و در سایه بی لیاقتی شان در عدم رای دادن به فوریت طرح آبرسانی به دریاچه اورمیه مغرضان و دشمنان که این بار سرشان از مجلس به اصطلاح ملی در آمده عریان تر از قبل سیاست خود را مبنی بر خشک کردن دریاچه اورمیه و کوچ اجباری مردم از آذربایجان به زبان آورده و مانع تصویب طرح دوفوریتی مجلس شدند.
ما فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر اورمیه ضمن هشدار به برخی از نمایندگان بی لیاقت شهرهای آذربایجان و شهرهای ترک نشین که هنوز کاسه لیسی سیاسیون نژاد پرست را کرده و جاده صاف کن اهداف مغرضانه آنها بر علیه آذربایجان می شوند از عموم مردم شهر اورمیه می خواهیم  تا روز پنج شنبه سوم شهریور با پیراهن (تی شرت) ها و یا علائمی که در خصوص در یاچه اورمیه باشد در مسابقه بین تیم های شهرداری و تراختور در استادیوم سهند تبریز حاضر و فریاد حمایت از دریاچه اورمیه سر دهند و همچنین روز شنبه پنجم شهریور با تجمع در خیابان عطایی اورمیه اعتراض خود را به برخی از نمایندگان بی لیاقت شهرهای آذربایجان و ترک نشین که رای به طرح حمایت از دریاچه اورمیه ندادند اعلام و پیام اخطاری به شونیستهای مرکز نشینی بفرستند که به شیوه های مختلف خواهان نابودی و کوچ ملت آذربایجان از سرزمین های مادری شان میباشند که خشک کردن دریاچه اورمیه در راس آنها قرار داد.
 همچنین از فعالین ملی سایر شهرهای آذربایجان می خواهیم در این مسئله حیاتی ساکت ننشسته و صدای اعتراض خود را بلند نمایند. شایسته است فعالین و جوانان دیگر شهرهای آذربایجان نیز با شرکت در این مناسبتها حمایت عملی خود را دریغ نکنند. همچنین از همه نویسندگان، روزنامه نگاران و کاربران اینترنتی آذربایجان نیز می خواهیم که در انعکاس اخبار اعتراضات به رد فوریت طرح مذکور و فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه نهایت تلاش خود را انجام دهند.
در این بین از مسئولان سیاسی و قضایی و نیروهای انتظامی  محلی می خواهیم  در امر دفاع از حقوق آذربایجان نهایت سعه صدر و تامل را با مردم داشته باشند. بی تردید نحوه عملکرد مسئولین منطقه ای در نزد ملت آذربایجان میزانی خواهد بود برای سنجش و قضاوت در مورد آنان .
 
وعده دیدار :
پنج شنبه سوم شهریور، استادیوم سهند تبریز، بازی تراختور-شهرداری
شنبه پنجم شهریور، اورمیه- تقاطع امام و عطایی – حرکت به سمت میدان ایالت، ساعت شش عصر  
 
فعالین حرکت ملی آذربایجان- اورمیه
 
بیست ونهم مرداد نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان