صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

انتقال سعید نعیمی و سعید موغانلو به بند عمومی زندان تبریز

.اورمو ايشچيلري به نقل از اویرنجی :  سعید نعیمی فعال سیاسی آذربایجان و سعید موغانلی شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی، امروز 20 مرداد 1390 به بند عمومی زندان تبریز انتقال یافتند. سعید نعیمی بعد از 95 روز و سعید موغانلو بعد از 65 روز، درحالی به بند عمومی زندان تبریز انتقال یافتند که هنوز توضیحی در ارتباط با دلیل دستگیریشان خبری به خانواده های آنها داده نشده است.
مهندس نعیمی ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر و برای بازجویی به
اطلاعات تبریز منتقل شد. ایشان فارغ التحصیل دانشگاه زنجان، عضو شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه، مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی تورکی-فارسی "سَس″ در دانشگاه زنجان و از مؤسسین کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان «آسمک»  و عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و نیز عضو ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری بوده و سالها در مجامع، گروه ها و طیف های دموکراسی خواه ایران، مدافع حقوق ملت آذربایجان بوده اند. وی که با نشریه “سس” برنده لوح تقدیر جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه شده است، همواره دفاع از هویت آذربایجانی و منافع ملی آذربایجان را در محور اصلی فعالیتهای خود قرار داشته است.
سعید موغانلی نیز که در روز چهارشنبه ۱۸خرداد 1390 در روستای “یئل سو” از توابع شهر انگوت در استان اردبیل دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود، سردبیر نشریات "یاشماق"، "یارپاق"، سردبیر بخش ادبی ماهنامه توقیف شده ی “دیلماج” و همچنین نویسنده مجلات و روزنامه ها و نشریاتی چون “آذری”، “آفتاب آذربایجان” و … می باشد. ایشان همچنین مدیر و گرداننده وبلاگ یاشماق (www.yashmaq.blogfa.com) که در ارتباط با ادبیات نوین آذربایجانی فعالیت می کند می باشد. ایشان به همراه تنی چند از دوستان خود در قالب مجموعه یاشماق بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در زمینه ادبیات آذربایجانی منتشر کرده اند که به نوبه خود انقلابی در چاپ کتب تورکی در آذربایجان بوده است. به همین منظور برخی از او به عنوان پدر ادبیات نوین آذربایجان جنوبی یاد می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان