صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

از گوشه و كنار آزربايجان

اورمو ايشچيلري :
اورمو :
زلزله حوالي خوي را لرزاند
 زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 3و 7 دهم در مقياس امواج دروني زمين ‌(ريشتر) بامداد سه شنبه حوالي شهرستان خوي واقع در استان آذربايجان غربي را لرزاند.به گزارش  شبكه‌هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه‌نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين‌لرزه در ساعت 3 و 26 دقيقه و 9 ثانيه بامداد روز جاري به وقوع پيوسته است. كانون اين زلزله كه مناطق مركزي استان آذربايجان غربي را به لرزه درآورده، در عرض شمالي 38.72 و طول شرقي 44.70 قرار داشته است. تاكنون گزارشي از خسارات و يا تلفات احتمالي ناشي از اين زمين‌لرزه دريافت نشده است. 


 مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آزربايجان غربي:
دام مازاد موجود در آزربايجان غربي 2 برابر ظرفيت مراتع استان است .
 مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آزربايجان غربي گفت: دام مازاد موجود در آزربايجان غربي 2 برابر ظرفيت مراتع استان است.جعفرصادق اميري امروز در اروميه اظهار داشت: ظرفيت كل مراتع آزربايجان غربي 2 ميليون و 400 هزار واحد دامي است. اين در حالي است كه تعداد دام متكي به مراتع استان چهار ميليون و 500 هزار واحد دام است.
 قزوين:
كشف 23 فقره سرقت در قزوين
فرمانده انتظامي قزوين گفت: در چند عمليات پليسي استان 23 فقره سرقت كشف و پنج سارق نيز دستگير شدند.
70 درصد بهاي محصولات كشاورزي به جيب دلال‌ها مي‌رود

 رئيس هيئت مديره سازمان مركزي تعاون روستايي كشور و مديرعامل سازمان مركز تعاون روستايي ايران گفت: 30 درصد از بهاي محصولات كشاورزي به كشاورزان تعلق مي‌گيرد و 70 درصد به جيب دلال‌ها مي‌رود كه در تلاش براي اصلاحروند هستيم
تبريز:
تراكتورسازي تبريز در رودسر كارخانه كمپوست ساخت
 تراكتورسازي تبريز براي نخستين بار در كشور نسبت به ساخت سيستم كمپوست در شهرستان رودسر اقدام كرد. به نقل از شركت خدمات صنعتي تراكتورسازي تبريز، فاز نخست كارخانه 250 تني كمپوست رودسر كه با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد تومان در اين شهرستان ساخته شده، در سفر هيئت دولت به گيلان توسط عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي در شهرستان رودسر به بهره‌برداري رسيد

خنده در آغوش خاك
پيكر شاعر طنزپرداز تبريزي به خاك سپرده شد
 پيكر مجيد صباغ‌ايراني متخلص به «يالقيز» شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار تبريزي ظهر امروز در تبريز تشييع و به خاك سپرده شد.ظهر امروز پيكر استاد «يالقيز» از محل مقبره الشعراي تبريز بر دوش هنرمندان و روزنامه‌نگاران تبريز تشييع و در قطعه هنرمندان وادي رحمت تبريز به خاك سپرده شد.استاد «يالقيز» شاعر، طنز پرداز و روزنامه‌نگار تبريزي در سال 1316 در محله چايكنار تبريز چشم به جهان گشود.
صباغ ايراني كه از معاصران استاد شهريار بود در طول حيات خود سه كتاب با عناوين «جيغان ويغان»، «چيغير باغير» و « چال‌ها چال» را با مضمون طنز اجتماعي و انتقادي به رشته تحرير درآورده است.
وي از سال 1383 نيز اشعار و مطالب طنز خود را در ستون « سوز آلان سوز ساتيرام» روزنامه عصرآزادي چاپ مي‌كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان