صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص رویداد های اخیر در حرکت ملی آزربایجان جنوبی

اورمو ايشچيلري ;
رویداد های ناخوشایند مراسم یادبود قیام ضد آپارتایدی سال 1385 بر سر مزار شهدای سرافراز شهر سولدوز و متعاقب آن موضع گیری ها، بیانیه نویسی ها و جوابییه ها سو تفاهم ایجاد شده در آن مراسم را به مسئله ای در بین نیروهای حرکت ملی آزربایجان  تبدیل نمود که سبب ملال خاطر جریان های سیاسی حرکت ملی آزربایجان از جمله تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان  شده است.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان  جنوبی در عین حالی که انتقاد و موضع گیری سیاسی را لازمه و ضرورت پویش حرکت ملی آزربایجان و تضمین کننده بقا حرکت می داند، در کنار آن استفاده از ادبیات تخریبی، اهانت و لمپنیسم را سرطان حرکت ملی آزربایجان ارزیابی کرده و حفظ اخلاق سیاسی را بر همه طیف ها و شخصیت های حرکت ملی واجب می داند.
با کمال تاسف  برخی از فعالین و شخصیت های حرکت ملی آزربایجان که سالها مشقت مبارزه و مجادله ملی را بر دوش خود کشیده اند بعضاً با کم حوصلگی و ناخواسته چالشهایی را برای حرکت ملی  فراهم می آورند که بهانه لازم برای سو استفاده بهره برداری سیستم امنیتی بر علیه حرکت ملی را فراهم می آورد.
رویداد چهارم خرداد بر سر مزار شهدای سرافراز قیام ضد آپارتایدی خرداد 85 نمونه بارز این بی حوصلگی ها می باشد. تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان  با بررسی و جمع بندی دقیق معلومات دریافتی از کمیته های تشکیلات که از روزها قبل دستورالعملی در خصوص فعالیت های پنجمین سالگرد قیام خرداد هشتاد و پنج دریافت نموده بودند، بحث های پیش آمده  را ناشی از عدم سازماندهی کافی و ضعف ارتباطی بین فعالین ارزیابی می کند که نهایتا آب بر آسیاب دشمنان و بد خواهان حرکت ملی می ریزد.
حرکت ملی آزربایجان  با برخی تجربیات تلخ سال های گذشته که ماحصل شخصیت پرستی و دسته سازی سنتی بود بارها و بارها وارد مباحثی شده که جبران آن هزینه گزافی را به حرکت تحمل کرده است، تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در حالی که مخالف هر گونه محفل گرایی و شخصیت پرستی که نتیجه ای جز ایجاد مباحث مضر همچو رویداد چهارم خرداد ندارد، استفاده از ادبیات غیر اخلاقی علیه شخصیت های حرکت ملی را شدیداً محکوم می نماید.
در خصوص بحثهای روزهای اخیر ما طرفین مباحثه را به خویشتنداری و دوری از جوسازی بیهوده و مضر دعوت کرده و اعلام می کنیم این گونه مباحث ایضایی در میان فعالین راستین و صدیق حرکت ملی جز فراهم آوردن مایه خوشحالی بدخواهان آزربایجان هیچ سودی ندارد.
 به باور تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان  تنها راه برون رفت از این معضلات و ضررها عبور از تفکر منسوخ فعالیت های کوچه بازاری و قلعه سازی های شخصیتی و ترویج تشکل سازی می باشد. باشد که تجربه تلخ چهارم خرداد سولدوز پایانی باشد بر مباحث بیهوده تا بیش از این برای دشمنان آزربایجان  فرصت سازی نکنیم.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان
آزربایجان  جنوبی
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان