صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

آزربايجان در آينه اورمو ايشچيلري

اورمو ايشچيلري : 
قزوين : مركز ايران خودروي شهرستان خرم‌دره افتتاح شد.فرماندار شهرستان خرم‌دره شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحيه اين مركز طي سخناني اظهار داشت: بحث سرمايه گذاري يك بحث بسيار مهم در توسعه و پيشرفت هر كشوري است، كه بايد از فرصت‌ها استفاده و قدر اين فرصت‌ها را بدانيم و فرصت‌ها را از دست ندهيم كه براي جبران عقب ماندگي‌ها نمي‌توان كاري انجام دادفرماندار در پايان تلاش براي شناساندن خرم دره كافي را كافي ندانست و تصريح كرد: امروز بر همه وظيفه است، چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي همه در شناساندن خرم‌دره تلاش كنند و شهرستان خرم‌دره و ظرفيت‌هاي آنرا به كشور معرفي كنيم.
مركز ايران خودوري ابهر در زميني به مساحت 2 هزار متر مربع با يك هزار و 500 متر مفيد زمينه اشتغال 30 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم را فراهم مي‌كند.
همچنين براي راه‌اندازي اين مركز 25 ميليارد ريال بدون استفاده از تسهيلات بانكي هزينه شده است.
تبريز: شهرك صنعتي اهر به شبكه گاز كشور پيوست.شهرك صنعتي اهر با صرف اعتباري بالغ بر 6 ميليارد و 300 ميليون ريال با خط تغذيه به طول 7‌هزار و 700 متر با حضور استاندار، مدير‌عامل گاز استان آذربايجان شرقي و جمعي از مسئولان شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
با اجراي اين طرح همه طرح‌هاي توليدي و خدماتي فعال در شهرك صنعتي اهر از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند شدند.
اردبيل : با طرح 20 سئوال توسط شوراي اسلامي شهر پارس‌آباد شهردار اين شهر در آستانه استيضاح قرار گرفت.فتح‌الله دادگر، رئيس شوراي اسلامي شهر پارس‌آباد به عنوان يكي از موافقان سئوال از شهردار اظهار داشت: نظارت از عملكرد، طرح سئوال، استيضاح و بركناري شهردار از وظايف ماست و همه ما در برابر آرا و اعتماد مردم مسئول و پاسخگو هستيم.
وي افزود: برخي اقدامات انجام شده در شهرداري به‌خصوص در اجراي طرح‌هاي عمراني داراي ابهامات جدي است و بايد شهردار به صورت شفاف پاسخگو باشد. نايب رئيس شوراي اسلامي شهر پارس‌آباد در مقام موافق طرح سئوال از شهردار گفت: تمام سئوالات و ابهاماتي كه قرار است شهردار به آن پاسخ دهد مستند بوده و براي رويت به طور كتبي به شهردار منعكس شده است.
در ادامه جلسه عباس دل‌قوي، شهردار پارس‌آباد نيز در مقام دفاع از عملكرد دوره تصدي خود در شهرداري به مباحثي پرداخت و اظهار داشت: قسمتي از كارهاي انجام شده در پروژه‌هاي عمراني شهر مانند واگذاري امور به پيمانكار مربوط به عملكرد شهرداران سابق است و چون در آن زمان به عنوان يك عرف عمل مي‌شده در زمان تصدي بنده نيز اين استثنائات انجام شده و به طور يقين ريشه برخي از اين قصورات ماسبق است.
پس از دفاعيات شهردار از عملكرد خود طراحان سئوال از جواب شهرداري قانع نشدند و قرار شد شهردار در جلسه بعدي پاسخ قانع‌كننده‌اي را ارائه كند.
همدان :  رئيس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد گفت: امسال با توجه به آمار ثبت شده تعداد ازدواج در شهرستان اسدآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد كاهش يافته است.وي تعداد ازدواج ثبت شده را يك‌هزار و 518 مورد، تعداد طلاق ثبت شده را 202 مورد و تعداد فوت شدگان را 551 مورد در طي 9 ماه نخست سال جاري دانست و خاطرنشان كرد: تعداد ازدواج و فوتي ثبت شده در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتيب پنج درصد كاهش و 10 درصد افزايش يافته است. 
اورميه : سركنسول تركيه در اورميه گفت: سطح تبادلات تجاري بين ايران و تركيه افزايش مي‌يابد. اردوغان اوداباش در آئين افتتاح سه باب شركت با سرمايه‌گذاري تركيه در اروميه اظهار داشت: درصدد هستيم تا پايان سال 2015 ميزان مبادلات تجاري با جمهوري اسلامي ايران را به 30 ميليارد دلار برسانيم كه در ترسيم اين چشم‌انداز آذربايجان غربي از اهميت ويژه برخوردار است.
وي تصريح كرد: برنامه‌هاي راهبردي براي دسترسي به هدف مورد نظر به طور كامل توسط كارشناسان و متوليان امور اقتصادي تدوين شده، از اين رو براي تحقق موضوع متوليان امور اقتصادي ايران به ويژه آذربايجان غربي همكاري لازم را بايد داشته باشند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در آينده نزديك تعداد گمرگ‌هاي تركيه به پنج باب مي‌رسد به طوري كه تعدادي از اين واحدهاي گمرگي به طور كامل در حال فعاليت هستند، تعدادي نيز در مرحله احداث و تجهيز قرار دارند به همين خاطر با بهره‌برداري از آنها تحول عظيم در روابط اقتصادي بين دو كشور ايجاد مي‌شود.
اوداباش در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر ساز و كار براي ايجاد يك باب شهرك صنعتي مشترك بين ايران و تركيه در دست مطالعه است تا در صورت ايجاد توافق‌ها نسبت به تأسيس آن اقدام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان