صفحات

۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

بازگشت مجدد دکتر چهرگانی و"اما اگرهای" موجود

اورمو ايشچيلري :مقاله زير توسط پست الكترونيك در اختيار گروه خبري اورمو ايشچيلري قرارگرفته است وحاوي نكات مهمي مي باشد. اين آژانس خبري آمادگي خود را براي درج جواب گاموح اعلام مي دارد.


بازگشت مجدد دکتر چهرگانی و"اما  اگرهای" موجود

ائلدار اوروملو

دکتر چهرگانی که بعد از گذشتن مدتی ازاستعفای خود ازرهبریت گاموح مجددا با ادعای این که به دعوت دلسوزان حرکت ملی و به دلیل نابود شدن بخش درون مرزی این تشکیلات و افشا و دستگیر شدن تمامی اعضای کمیته ی مرکزی آن و عدم وجود توان مدیریتی آقای سجاد  رادمهر ( دومان  ساوالان) و پاشیده کردن تشکیلات خارج ازکشور ، مجددا رهبریت گاموح به عهده گرفت.
دکتر چهرگانی توضیح نداد و یا نخواست توضیح دهد که آیا اصولا اساسنامه ی این تشکیلات اجازه ی چنین کاری را به کسی می دهد که مثلا بدون برگزاری کنگره و انتخاب اعضای کمیته ی مرکزی و... کسی حتی در قد و قامت دکتر چهرگانی می تواند به طور خلق الساعه برکرسی صدارت بنشیند یا نه ؟
ما با مطالعه ی اساسنامه ی موجود گاموح ، چنین استباطی ازآن نمی کنیم و ناچارا و با تاسف زیاد به این نتیجه می رسیم که گاموح حکم خانه ی خاله را دارد که می توان متناوبا از آن جا قهر کرده و مجددا با عزت و احترام زیاد  بدان جا بازگشت ؟!
مسئله ی دیگر ،  وجود پدیده ی عجیب به نام سجاد رادمهر (دومان  ساوالان)  به عنوان عضو کمیته ی مرکزی این تشکیلات و سپس مسئول بخش خارجی گاموح است.
آقای دکتر طی مصاحبه هایی که در توجیه بازگشت خود به صدارت با رسانه های گروهی آذربایجان شمالی نموده ، بعد از توضیح مختصر ماجرای کناره گیری خود از صدارت، در تشریح و توجیه علل بازگشت مجدد خود به آن، اظهارات مایوس کننده ای با مفهوم زیر ایراد فرموده اند:
آقای رادمهر که مدتی  پیش، جوان کم  تجربه  و عضو کمیته ی مرکزی گاموح  بوده، دستگیر شده و پس از مواجهه با پیچیدگی ها و سختی های مراحل استنطاق ، همه چیز را لو داده و آزاد می شود و ضمن برقراری تماس با ایشان و با تعریف ماجرای دستگیری خود، القابی مانند "ترسو" و"خائن" به خود می دهد که آقای چهرگانی برای تقویت روحیه ی این عضو در هم شکسته ی کمیته ی مرکزی گاموح ، واژه هایی مانند " قهرمان" و... را نثار او می کند!
این قسمت از برخورد آقای چهرگانی که جوانی را از حزن و اندوه درهم شکسته شدن دور می سازد، البته که کاری انسانی است. اما شگفتی  کار " دکتر" در این است که برخلاف عرف سنت های رایج در سازمان های سیاسی ، به اعتراف خود، ازهر امکانی استفاده کرده و این جوان کم تجربه را به مسئولیت بخش برون مرزی گاموح انتخاب می کند !!!
آیا گاموح این  قدر در ورطه ی سقوط و درماندگی بوده که گماردن  یک  تواب  در راس آن کاری طبیعی محسوب شود؟ و یا نه مسئله وجه دومی هم دارد وآن این که چهرگانی عزیز فردی نیست که سر رشته ای درامور تشکیلاتی وایضا سیاسی داشته باشد ؟؟
اگر صورت مسئله ی دوم درست باشد ، آیا نباید نتیجه گرفت که رسانه های آذربایجان شمالی در امر به بوق و کرنا دمیدن بازگشت چهرگانی دچار ساده لوحی وخوش خیالی محض می باشند؟؟ و شاید هم انگیزه ی آن ها حمایتی بوده که دکتر چهرگانی از " داک  صابر رستم خانلی" کرده و آن ها به توصیه "صابیر بگ"  و در راستای هماهنگی با دنیای بده و بستان، این کاررا انجام داده اند؟!
ضمنا بعضی از خبرگزاری های غیر دولتی جمهوری آذربایجان در گزارش انتصاب " آغری  قارداغلی" به مسئولیت دفتر گاموح درباکو، این نکته ی مبهم و البته مهم را هم  متذکر شده اند که هویت سجاد  رادمهر توسط احمد اوبالی لو رفته است؟!
آیا رسانه هایی که دست به این افشاگری می زنند، لازم نمی دانند که طی اطلاعیه ای و با شرح  ماجرا، اقدام به شفاف سازی در مورد این اتهام احمد  اوبالی  بنمایند؟ 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان