صفحات

۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

گزارش پلیس اروپا درباره پ.ک.ک

اورمو ايشچيلري :به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از AB ، پلیس اروپا EUROPOL گزارشی تحت عنوان " اوضاع و گرایش های تروریسم در اتحادیه اروپا" را منتشر کرد. پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد  پ. ک. ک به قاچاق مواد مخدر و تجارت انسان اقدام کرده و درآمد حاصل از آن را در جهت انجام عملیات تروریستی بکار می گیرد .
کشورهای اتحادیه اروپا که اکراد در آنها اقامت می کنند ، شاهد جمع آوری کمک های مالی و پولی پ. ک. ک از جماعت های کرد هستند و برخی از آنها تحت محاکمه قرار گرفته اند .

پ. ک. ک تاکنون مرتکب جرم هایی چون قاچاق انسان و مواد مخدر و اقدامات تروریستی شده است. برخی از سازمان های تروریستی نیز به صورت مستقل و یا با همکاری سایر سازمان های تروریستی به قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان اقدام و کسب درآمد می کنند . نمونه بارز این نوع سازمان ها پ. ک. ک و ببرهای تامیل است.

پ. ک. ک - کنگراگل و ببرهای تامیل برای تامین هزینه عملیات تروریستی و خریداری سلاح ، همچنین به نقل و انتقال غیر قانونی مهاجران ، کپی کارت های اعتباری و وام ، پولشویی ، کلاهبرداری و اخاذی اقدام می کنند .

پ. ک. ک همچنین تحت عنوان کمک مردمی و بخشش حق عضویت و آبونمان از مردم کرد ، خراج و مالیات غیر قانونی دریافت می کند .

کشورهای بلژیک ، فرانسه ، هلند و ترکیه همزمان در ماه مارس 2010 برضد سازمان تروریستی پ. ک. ک عملیات مشترک انجام دادند . در کشورهای ایتالیا ، رومانی و اسلواکی نیز تحقیقات فضایی درباره پ. ک. ک آغاز شده است.

در گزارش پلیس اروپا همچنین تاکید شده است : با توجه به تجارب سابق، اعلام آتش بس از سوی گروه های تجزیه طلب به معنی توقف کامل عملیات تروریستی نیست .پ. ک. ک نیز علیرغم اعلام آتش بس ، به حملات تروریستی خود ادامه می دهد .

چنانکه پ. ک. ک در ژوئن سال 2010 میلادی برای تشدید حملات تروریستی ، آتش بس اعلام کرد  ولی در اکتبرسال 2010 میلادی در استانبول عملیات تروریستی انجام داده و کذب ادعاهایش اثبات شد .

دلیل اصلی خودداری پ. ک. ک از انجام حملات تروریستی در اتحادیه اروپا این است که می خواهد در خارج از ترکیه از مشروعیت لازم برخوردار شود .سازمان پ. ک. ک استراتژی دو گانه دارد .احتمال تهدیدات تروریستی و یا تحقق اهداف تروریستی پ. ک. ک برضد کشورهای اروپایی ضعیف است .  پ. ک. ک تعداد زیادی از اکراد ساکن اتحادیه اروپا را ساماندهی کرده و حتی تظاهرات بزرگی برگزار کرده است .

پ. ک. ک و کنگراگل می توانند هر زمان که بخواهند در اروپا تظاهرات برگزار کنند و از توان اجرای عملیات تروریستی دراروپا برخوردار هستند.

پ. ک. ک از طریق کانال های رادیو و تلویزیونی در سطح بین المللی به تبلیغ اهداف خود اقدام می کند . این سازمان با فعالیت های فرهنگی ، برگزاری کنفرانس ها و نشست ها ، برگزاری تظاهرات و سایر اقدامات و پخش برنامه از روژ- تی وی به تبلیغ افکار خود می پردازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان