صفحات

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

صدور بیش از 5 سال زندان برای 11 فعال سیاسی آذربایجان

اورمو ايشچيلري/
دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات سیاسی 12 فعال ملی آذربایجان احکام اولیه ی خود را صادر نمود. شعبه ی دو دادگاه انقلاب تبریز پس از برگزاری سه جلسه ی بازپرسی، رای به محکومیت 11 فعال سیاسی آذربایجانی داد. به موجب رای دادگاه آقایان آیدین خواجه ای، شهرام رادمهر، یونس سلیمانی، محمود فضلی، نعیم احمدی، یاشار کریمی و خانم حمیده فرج زاده هر کدام به تحمل 6 ماه حبس تعذیری محکوم گردیده اند. همچنین آقایان علیرضا عبداللهی، بهبود قلیزاده و اکبر آزاد هر کدام به تحمل 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده اند. آقای حسن رحیمی نیز پس از تحمل نزدیک به 4 ماه حبس انفرادی از اتهامات وارده تبرئه شده است.
این در حالی است که تمامی این فعالین شناخته شده ی آذربایجانی با اتهامات عضویت در شورای مرکزی حزب گاموح، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و... نزدیک به هشت ماه را در بازداشت موقت و بیش از 5 ماه را در سلولهای انفرادی سپری کرده اند. پیش از این نیز پیش بینی می گردید دلیل طولانی نمودن مراحل دادگاه این فعالین و تاخیر در صدور رای، ترس و تردید نیروهای امنیتی از صدور احکام سنگین برای آنان و بروز ناآرامی ها در پی آن باشد.
گفتنی است دادگاه سه فعال سیاسی آذربایجانی، آقایان یوروش مهرعلی بیگلو و لطی حسنی و خانم زهرا فرج زاده نیز روز یکم خرداد برگزار خواهد گردید.
آذوح

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان