صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

توضيح در مورد انتخاب ائللر باغي براي تجمع اعتراضي روز سيزده فروردين

اورمو ايشچيلري : اين مقاله توسط يكي از فعالين كارگري دست اندركار تجمع ائللر باغي اورميه نوشته و به خبرگزاري اورموايشچيلري ارسال شده است كه حاوي نكات مهم مي باشد. خواندن اين مقاله را به همه فعالين توصيه مي كنيم :

 ملت قهرمان آزربايجان
فعالين مدني و محيط زيست آزربايجان و دست اندركاران رسانه ها مجازي اعم از خبري و فرهنگي و طرف داران محيط زيست و نيز دست اندركاران تلويزيون ملي آزربايجان جنوبي گوناز تي وي

علي رغم اينكه نمي خواستيم در برخي بحث ها و جدل هاي بي معني وارد شويم ولي متاسفانه با سنگ اندازي يك گروه مجهول در اعلان يك مكان و زمان جداگانه براي تجمع روز سيزدهم سال جاري علي رغم قرار قبلي و اعلام شده فعالين آزربايجاني كه  قرار است در تبريز (ميدان آزربايجان ) و اورميه (پارك ائللر باغي ) برگزار شود ، و بي توجهي يكي دو سايت خبري دراعلام اطلاعيه هاي گروه مجهول الهويه و انحرافي  و نيز با كمال تاسف اعلام يا مطرح كردن زمان و مكان پيشنهاد به اصطلاح كميته مزبور( با پيدايش  خلق الساعه) ،  لازم ديديم نكاتي را با ملت آزربايجان در ميان بگذاريم :
دوستان ، هم وطنان و سروران گرامي ، يك تجمع اعتراضي در اين وسعت ، پخش هزاران برگ اعلاميه ، هزاران سي دي و دهها هزار پيامك تلفني يك باره و بدون هماهنگي و سازمان دهي جمع بزرگي از فعالين ملي و مدني و كار مشترك در دو شهر با وسعت و جمعيت تبريز و اورميه كاري نيست كه به همين سادگي ها انجام شود. ده ها ساعت كار كارشناسي و چندين سفر بين شهري و دهها جلسه و خطرات بسيار بزرگي تقبل شده است تا اين قرار گرفته شده و زمان و مكان مشخص شده است . مكان هاي پيشنهادي با دقت بسيار زياد و ازبين چندين مكان انتخاب شده است . به عنوان مثال پارك ائللر باغي اورميه در نزديك ترين نقطه به شهر بدون آنكه از شهر خارج باشد و رسيدن به آن به وسيله شخصي نياز داشته باشد ،هم در مجاورت مناطق متوسط نشين و هم در مجاورت مناطق فقير نشين شهر كه پايگاه عمده حركت ملي در اورميه مي باشد قرار دارد. اين محل در  مسير ورود و خروجي شهر به تفرج گاه دره قاسملو ، جاده امام زاده و جاده مهاباد قرار دارد و مسير خروج حداقل دو سوم برگزار كنندگان سيزده به در اورميه مي باشد. اين پارك در مجاورت شهر چايي قرار دارد و در صورت مداخله نيروهاي سركوب گر مي توان هم به دفاع برخاست و هم با مسيري مطمئن بدون آنكه دشمن بتواند به دستگيري فعالين اقدام كند از اين طريق از مهلكه دور شد. وسعت سي هكتاري اين پارك محل مناسبي براي استراحت ، بازي و تجمع ده ها هزار خانواده است . وجود دهها چادر براي اسكان مسافرين نوروزي فرصت گران بهايي براي تبليغ خواست هاي حركت ملي در بين مسافران از شرق و غرب و شمال و جنوب ايران است . موقعيت جغرافيايي اين مكان و خيابان هاي اطراف اجازه پنهان كردن نيروهاي سركوب گر را نمي دهد و ده ها مورد ديگر كه لازم نميدانيم در اينجا ذكر كنيم . وجود گذرگاه مشاهير اورميه در اين پارك و مجسمه هاي بزرگان تاريخي شهر كلاس درس بزرگي براي ملتمان مي باشد. و نكات بسيار بيشتري كه لازم نميدانيم در مورد آنها صحبت كنيم .
 در اينجا روي سخنمان با دوستاني است كه در خانه و پشت كامپيوتر نشسته اند و چه بسا از خارج انتقاد مي كنند و طرح و برنامه مي دهند و محل و ساعت براي اعتراض مشخص مي كنند. آقايان ! مثل مشهوري است كه مي گويد : كار هر بزمچه اي نيست خر من كوفتن ، گاو نر مي خواهد و مرد كهن ! بهتر است شما مشغول خوردن چاي و قهوه خود باشيد و كارهاي ميداني را به ما محول كنيد . ببخشيد كه ما كمي كوچه خياباني مي نويسيم ، چه كنيم كه كارگر هستيم و مرد عمل و مثل شما نمي توانيم به تلويزيون ملي زنگ بزنيم و از فعالين اورميه اي انتقاد بكنيم و حرف هاي صدتا يك غاز بگوييم . چه شما بياييد و چه نياييد ، چه ما را تشويق كنيد و چه توبيخ كنيد. ملت بزرگ آزربايجان و فعالين واقعي و شجاع در اورميه در ساعت 17در پارك ائللر باغي و در شهر تبريز در ميدان آزربايجان در ساعت 30/15جمع خواهيم شد و از حيات يك ملت دفاع خواهيم كرد. از شما انتظار داشتيم از آنجا كه مكان و زمان قبلا اعلام شده بود شما هم تمكين مي كرديد و بدون اعلام زمان و مكان جداگانه در اعتراض ما شركت مي كرديد ، متاسفانه راهي به جز وحدت را انتخاب كرده ايد . ما هم به شما مي گوييم منتظر باشيد و در سيزده فروردين وزن سياسي فعالين راستين آزربايجان را ببينيد.
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان