صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

ضرب و شتم فعال بازداشت شده توسط پزشک زندان

اورمو ايشچيلري : در چندین روز اخیر به علت فراخوان فعالان حرکت ملی آذربایجان جنوبی مبنی بر تجمع برای اعتراض به عدم تصویب طرح دو فوریتی نجات دریاچه ی اورمیه فشار بر روی فعالان این حرکت بسیار افزایش یافته است بطوریکه شاهد دستگیری 30 تن از فعالان در شهر تبریز و خیل دستگیر شدگان در اورمیه و شهرهای اطراف هستیم.
در این بین فعالان حرکت ملی آذربایجان پس از دستگیری در معرض شکنجه های جسمی و روانی قرار میگیرند. بطوریکه بنا به اخبار رسیده از زندان تبریز یکی از فعالان حرکت ملی آذربایجان جنوبی بنام فرزاد مهدوی در اثر شکنجه های مسوولان زندان پس از احساس ناراحتی عمومی توسط مسوولان زندان نزد پزشک زندان برده میشود. پزشک زندان مسعود کریمی پس از بی اعتنایی به این فعال حرکت ملی آذربایجان با اعتراض فرزاد روبرو میشود و با کلمات رکیک شروع به توهین به فرزاد مینمایید. این پزشک منفور با توهین به فرزاد راضی نشده فرزاد را مورد ضرب شتم قرار میدهد به طوریکه فرزاد از ناحیه ی دست و سینه بشدت آسیب دیده و حالا در بهداری زندان مرکزی تبریز بستری است.
خاطر نشان میگردد فرزاد مهدوی به همراه 29 تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان جنوبی در مراسم افطاری 3شهریور توسط ماموران اطلاعات دستگیر شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان