صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

سركوب شديد معترضين در اروميه و اوج گيري دوباره اعتراضات با تاريك شدن هوا

اورمو ايشچيلري:
به نقل از شاهدان عيني و بنا براخبار رسيده به دست اورمو ايشچيلري حدود300 تظاهر كننده درحال شروع حركت اعتراضي در اروميه بودند كه با برخورد شديد نيرو هاي امنيتي مواجه شدند. در اين ميان افرادي هم دستگير شدند كه خبري از آنها در دست نيست.
گفتني است كه فرماندهان عالي رتبه نيروي انتظامي و اطلاعاتي اورميه نيز با حضور در صحنه اقدام به شناسايي معترضين نموده و در اقدامي كم سابقه با تماس تلفني با آنان، اين افراد را مورد تهديد قرار مي دهند.

در لحظه تنظيم اين خبر جمعيتي بالغ بر 10 هزار نفر در ميان محوطه پارك ائللر باغي در حال تجمع آرام و بدون شعار بوده و در دسته هاي چند نفري حركت مي كنند.

آنگونه كه بر مي آيد ر‍ژيم ايران با درس گرفتن از اعتراضات تبريز در همين روز با پنهان سازي نيرو ها در ميان مردم از مقابله رو در رو و سرسختانه با مردم پرهيز كرده و موزيانه در سدد انحراف و خاموش كردن اعتراضات مي باشد.
تعدادي از معترضين نيز با در دست داشتن پارچه نوشته هايي به مضامين ملي و تعدادي نيز با هوا كردن بالن هاي سرخ رنگ اقدام به حركت هاي اعتراضي كردند كه در مدت كوتاهي با مقابله مامورين مواجه شدند.

به استناد اخبار رسيده حد اقل 15 نفر  قطعا دستگير شده اند كه از محل نگه داري آنها خبري در دست نيست. مامورين انتظامي نيز به صورت دسته هاي چند ده نفري در اطراف و داخل حياط صدا و سيماي سابق اورميه مستقر شده اند.
با تاريك شدن هوا موج تازه اي از درگيري ها آغاز شده كه بار ديگر با يورش وحشيانه مامورين امنيتي مواجه شد. در اين درگيري ها نيز حد اقل 6 نفر دستگير شدند كه اسامي اين افراد در دست نمي باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان