صفحات

۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

اطلاعيه مهم وبلاگ کمپین اعتراضی دریاچه اورمیه

اورمو ايشچيلري :
 اطلاعيه مهم در خصوص تجمعات سيزده فرودين در شهرهاي اورميه و تبريز

تاريخ : یکشنبه هفتم فروردین 1390
  فعالين محترم حركت ملي آذربايجان، مسئولين سايت هاي خبري و تلويزيون ملي آذربايجان جنوبي

به استحضار مي رساند، دو روز بعد از انتشار اولين فراخوان هاي برگزاري تجمعات روز سيزده فرودين در پارك ائللر باغي  اورميه و ميدان آذربايجان تبريز بيانيه كميته اي موسوم به هماهنگي  حمايت  ازدرياچه اورميه در وبلاگي منتشر و سپس براي اولين بار  در سايت بالاترين كه يدي طولاني در مقابله با افكار ملي گرايانه آذربايجاني دارد، منتشر گرديد كه برخلاف مكان هاي تعيين شده محل برگزاري تجمع را پل ميان گذر درياچه اورميه اعلام كرد. سپس سايت محترم سول گوناذ نيز اقدام به درج اين بيانيه نمود. در ساعات اوليه انتشار اين بيانيه با نگرشي مثبت و دوستانه نامه اي محترمانه به وبلاگ كميته ياد شده و سايت ها بالاترين و سول گوناذ و سانا نيوز مرقوم گرديده و ياد آوري شد كه پوستر و مكان اعلام شده از طرف كميته مربوط به تجمع سال گذشته بوده و شرايط لازم زماني و سياسي آن را طلب مي كند كه تجمعات حمايت از درياچه اورميه اين بار در داخل شهرها برگزار گردد تا افكار عمومي مردم و جهان و مسئولين بي درد بهتر و بيشتر در جريان اعتراضات قرار گيرد. ايجاد بحث انحرافي و آدرس هاي غلط  كميته ياد شده موجب گرديد كه منابع خبري حركت ملي آذربايجان از جمله  مسئولين محترم تلويزيون ملي آذربايجان جنوبي  در خصوص زمان و مكان برگزاري تجمعات دچار سردرگمي شدند كه با تلاش و پيگيري ها و مكاتبات و روشن گري هاي لازم اين مشكل نيز تا حدودي بر طرف گرديد.
 با كمال تاسف تا تحرير اين اطلاعيه هيچ پاسخي منطقي و در خور توجه به جز بيانيه شماره دو كميته ياد شده كه مملو از اتهام و انگ زني مي باشد از طرف كميته ياد شده منتشر نشده و بر خلاف انتظار سايت وزين و محترم اويرنجي نيز بدون دقت به درج آن اقدام نموده است. با پيگيري برنامه جالب و قابل تقدير شنبه شب تلويزيون ملي آذربايجان جنوبي شاهد آن بوديم كه جرياني موازي كه هدف و مقصد آن برما روشن مي باشد و به دلايل امنيتي قادر به افشا آن نيستيم با تلفن هاي هدفدار قصد انحراف مباحث و اذهان را داشتند كه با تيزبيني مجري محترم برنامه اين پروژه نيز خنثي شد. حال ما قصد نداريم كه در اين اطلاعيه جزئياتي را مطرح كنيم كه بر اصل تجمعات خللي وارد آورد اما به جريان موازي ايجاد شده هشدار مي دهيم كه هويت و عملكرد آنان در طول ساليان گذشته  نه تنها در حافظه تاريخي مان ثبت شده است بلكه پشت پرده ديدار ها و ماموريت هاي آنان نيز كاملا بر ما آشكار مي باشد اما فعلا سكوت مي كنيم تا بحث انحرافي بيش از اين برجسته نشده و موجب سردرگمي هاي بيشتر نشود ولي قول مي دهيم كه در زماني نه چندان دور بسياري از مسائل را به مقابل ديدگان ملت خواهيم گذاشت تا ملت خود قضاوت كنند.

اما تلاش مي كنيم گوشه اي از برخي  موارد را جهت تنوير افكار مسئولين محترم منابع خبري حركت ملي آذربايجان  بيان كنيم تا خود تصميمات لازم را اتخاذ نمايند.

 در روزهايي كه جريان سبز مبارزه سكوت آذربايجان را ترس و انفعال آذربايجان قلمداد مي كرد، اعتراضات سال گذشته درياچه اورميه كه انعكاسي جهاني يافت، ماهيت و پتانسيل حركت ملي آذربايجان بار ديگر بر همگان علني شد، ماه ها بعد جرياني منتسب به تشكل هاي سابق جريان سبز كه از عدم جذب جوانان آذربايجاني سرخورده شده بودند تلاش كردند تا با رنگي نوين وارد صحنه شوند  وبا انتشار بيانيه اعلام تجمع از درياچه اورميه در مقابل ساختمان محيط زيست اورميه همگان را براي حضور در اين تجمع فرا خوانند. در آن زمان نيز فعالين شناخته شده حركت ملي آذربايجان در شهر اورميه در ديداري با منسوبين جريان سبز زمان و مكان انتخاب شده را مناسب تشخيص ندادند كه مورد قبول آنها نشده و تخريباتي نيز منتشر نمودند كه فعالين ملي بنا به مصالح و منافع ملي آذربايجان مجبور به سكوت شده و هيچ حمايتي از اين حركت انجام نگرفت و شاهد آن بوديم كه هيچ رويدادي در آن محل به سرانجام نرسيد. در آن حادثه نيز كه تعدادي هيجان زده شده بودند اين مسئله را تكرار مي كردند كه بايد از اين تجمع حمايت شود ولي بعدا خود معترف شدند كه تصميمات اتخاذ شده از سوي فعالين ملي كاملا منطقي و درست بود.
حال بار ديگر منحرف كنندگان و سو استفاده كنندگان از پتانسيل ملي آذربايجان كه خود شاهد  استقبال مردمي از تجمعات داخل شهري در روز سيزده فروردين  ميباشند  يا با دستور مقامات امنيتي و يا با هدف مصادره مطالبات ملي در آذربايجان به نفع جريان سياسي خود در لباس دوستان شفيق با ادبيات حركت ملي وارد صحنه شده اند و برخي نيز در اين ميان هيجان زده و سردر گم شده اند.
چگونه است كه مسئولين انتظامي و امنيتي با مشاهده استقبال مردمي و درستي محل هاي انتخاب شده سعي دارند به هر نحو ممكن از بار تراكمي جمعيتي در ائللر باغي اورميه و ميدان آذربايجان كه هر دو از شلوغ ترين و مناسبت ترين نقاط به شمار مي آيد بكاهند و اينا ن نيز خواسته و نا خواسته به ياري آنها مي شتابند.
آخرين سوال علي رغم ده ها مسئله حل نشده اين است كه چرا عليرغم مكاتبات چند روزه با اين كميته هيچ پاسخي  جز فرا افكني انتشار نمي يابد؟
ما نمي نخواهيم  بر دامنه اين تفرقه افكني بيفزائيم و اميد داريم كه كميته ياد شده بر مباحث انحرافي خود پايان دهد و اميدواريم همه قشر ها و طبقات ملت آذربايجان بدون توجه به گرايشات سياسي و گروهي خود حضوري فعال در تجمعات اعتراضي ائللر باغي اورميه و ميدان آذربايجان تبريز داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان