صفحات

۱۳۹۰ خرداد ۱۹, پنجشنبه

راه‌اندازي پليس سايبري در مراكز استان‌ها

اورمو ايشچيلري : "اسماعيل احمدي مقدم" روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: اين پليس با هدف مقابله و برخورد با جرايم سايبري اواخر سال گذشته در تهران ايجاد شده و ايجاد آن در مراكز استانها برنامه امسال ناجا است.
وي گفت: گسترش پليس فتا در شهرهاي بزرگ كشور نيز از برنامه هاي سال آينده ناجا است.
وي گفت : پليس فتا نيرويي نيست كه در خيابانها مشاهده شود بلكه حوزه فعاليت اين پليس در فضاي مجازي است و در اين فضا مردم كاملا اين پليس را حس خواهند كرد.
وي با بيان اينكه نيروي انساني و اعتبارات لازم براي توسعه پليس فتا پيش بيني شده است گفت: حوزه فعاليت اين پليس برخورد با جرائم سايبري نظير مسايل اخلاقي، اقتصادي و حتي تروريسم است.

وي گفت: دشمنان در اهداف تروريستي از اين بستر براي استخدام و آموزش و به كارگيري نيروهاي تروريستي استفاده مي كنند و ناجا بدنبال ايجاد امنيت مطلوب در اين عرصه است.
احمدي مقدم گفت: بر اساس برنامه ، سياست اين نيروي توسعه امنيت و اقتدار در عرصه سايبر است به طوريكه در پايان اين برنامه جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه دست برتر را در منطقه خواهد داشت.
فرمانده نيروي انتظامي كشور سال 90 را اولين سال اجراي سياستهاي ناجا در ايجاد اقتدار نرم دانست و گفت: در اين راستا اقدامات نرم افزاري نسبت به سخت افزاري تقدم دارد و در اين عرصه تلاش اين نيرو بر افزايش دانش، پژوهش و پيش بيني و پيشگيري از جرائم است.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ادغام وزارت ارتباطات حركت در جهت معكوس عملكرد نيروي انتظامي است.
وي با اشاره به اقدامات نيروي انتظامي براي ايجاد بخش‌هاي متناسب با نياز روز افزود: ادغام وزارت ارتباطات كه نقش مهمي در امنيت و همچنين توسعه كشور دارد به كار نيروي انتظامي لطمه مي‌زند.
احمدي‌مقدم ضمن تاكيد بر راه‌اندازي پليس سايبري در همه مراكز استان‌ها تا پايان سال جاري گفت: هر استاني كه بتواند مكاني را تامين و حداقل آموزش‌ها را براي نيروها ارائه دهد در اولويت راه‌اندازي پليس سايبري قرار مي‌گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان