صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

بلاتکلیفی دستگیرشدگان تبریز پس از ۴۵ روز

اورمو ايشچيلري : شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بیوک سیدلر ، نیما پور یعقوب و ساسان واهبی وش، فعالین دانشجویی مدنی تبریز، با وجود انتقال به زندان عمومی، همچنان بلاتکلیف بوده و خانواده آنها از هرگونه مصاحبه و اطلاع رسانی منع شده اند.

چند روز پیش رهانا اعلام کرده بود نیما پوریعقوب و ساسان واهبی‌وش از فعالین چپ دانشگاه آزاد تبریز و نیز شاهرخ زمانی و محمد جراحی از فعالین کارگری تبریز، که از یک ماه پیش در بازداشت اداره‌ی اطلاعات تبریز بودند، با صدور قرار بازداشت به زندان تبریز منتقل شدند.


شاهرخ زمانی، دانشجوی رشته ی مهندسی پزشکی، روز ۱۷ خرداد، نیما پوریعقوب، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز روز ۱۹ خرداد، ساسان واهبی‌وش روز ۲۰ خرداد و محمد جراحی در روز ۳۰ خرداد در تبریز بازداشت شده بودند.

بنا به گزارش جرس،
در بیانیه ای که توسط برخی فعالان دانشجویی و مدنی و کارگری صادر شده، با بیان اینکه شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بیوک سیدلر ، نیما پور یعقوب و ساسان واهبی وش پس از گذشت ۴۵ روز از زندانی شدن آنها - که ٣۶ روز در انفرادی بودند- کماکان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برند، خاطرنشان کرده است که شاهرخ زمانی مدتی است در اعتصاب غذا بوده و اکنون دچار ضعف شدید می باشد.


این گزارش می افزاید این بازداشتی ها همچنان در بلاتکلیفی زندانی هستند و خانواده آنها از طرف قوه قضائیه و وزارت اطلاعات تهدید شده اند که با رسانه ها مصاحبه و اطلاع رسانی نکنند.

این فعالان در ادامه بیانیه خود آورده اند "ما برای نجات جان زندانیان کارگری و سیاسی و آزادی فوری و بی قید و شرط آنها از تمامی مردم آزادیخواه ، کارگران ، دانشجویان ، معلمان و زنان و... می خواهیم از هر طریق ممکن جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند" و پیشنهاد کرده اند "فعالان سراسر جهان با برنامه ریزی برای برگزاری راه پیمایی، تجمع در مقابل نهادهای بین المللی و سفارت خانه ها ی ایران، برگزاری آکسیون در شهرهای مختلف جهان در خواست از تشکلها و نهاد ها، احزاب و سازمانهای کشور های مختلف، نوشتن تقاضا و نامه های اعتراضی، تشکیل کمیته های حمایتی در داخل، اطلاع رسانی گسترده، بر گزاری گردشها و گردهمایی و همچنین تشکیل گروههای کوچک، فعالیت خود را هرچه بیشتر جهت آزادی زندانیان گسترش دهند."

در این بیانیه آمده است: "فعالین می توانند نامه های اعتراضی و تقاضانامه های را امضا کرده و بطور گسترده میان کارگران، دانشجویان، معلمان و زنان و جوانان و فعالین توزیع نمایند."

http://www.petitiononline.com/worker/petition.html
جرس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان