صفحات

۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

اقلیم خودمختار کردستان عراق سیصد هزار هکتار زمین در اختیار پژاک قرار داد

اورمو ايشچيلري : سیاست های غلط و آنتی ترک دولت ایران دامن خود رژیم را می گیرد. به گزارش خبرنگار سیاسی اورمو ایشچیلری پژاک که در واقع شاخه ایرانی پ ک ک می باشد در اثر رقابت بی مورد و غیر کارشناسانه و تحت تاثیر سیاست آنتی ترک دولت ایران بوجود آمده پس از تغییر در فضای سیاسی منطقه پس از سقوط صدام تبدیل به بلای جان رژیم ایران شده است . فعالین ملی آزربایجانی با هر وسیله ممکن همواره معترض این سیاست غلط ایران و به خصوص کردالیزه کردن آزربایجان غربی بوده اند. این گزارش به نقل از خبرگزاری حکومتی مهر می افزاید یک مقام عالیرتبه نظامی از واگذاری 300 هزار هکتار از کردستان عراق به گروهک پژاک خبر داد و اعلام کرد که جمهوری اسلامی این حق را برای خود محفوظ می داند که مراکز تروریستی را در نواحی مرزی مورد هدف قرار داده و آنها را سرکوب و نابود نماید.این مقام عالیرتبه نظامی اظهار داشت: مسئولین و به خصوص رئیس اقلیم کردستان (بارزانی) به ملت های عراق و ایران خیانت کرده و بدون اطلاع دولت مرکزی عراق در یک تبانی با استکبار بخش‌های زیادی از سرزمین عراق را در اختیار گروهک پژاک قرار داده است. گروهک مزبور با حمایت دولت اقلیم کردستان عراق علیه ملت ایران دست به عملیات های تروریستی می زند.
وی افزود: رئیس اقلیم کردستان، منطقه ای به وسعت حداقل 300 هزار هکتار را بدون اطلاع دولت مرکزی بغداد در اختیار گروهک پژاک قرار داده است و این سرزمین از نقاط مرزی دالامیر داغ تا مرز مقابل قلعه دیزه در داخل خاک عراق به طول 150 کیلومتر و به عمق حداقل 30 کیلومتر را شامل می شود و گروهک پژاک در این سرزمین تشکیلات آموزشی و اداری و آمادی جهت اقدامات تروریستی علیه ملت ایران دایر کرده است و از مردم عراق ساکن در این سرزمین باج گیری و اخاذی می نماید. 

این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح تاکید کرد: این اقدام خائنانه علیه دو ملت ایران و عراق است و چنانچه دولت مرکزی در بغداد هیئتی نظامی و عالی رتبه بفرستد و موضوع را بررسی نمایند این امر برای آنها ثابت می شود. جمهوری اسلامی این حق را برای خود محفوظ می داند که مراکز تروریستی را در نواحی مرزی مورد هدف قرار داده و آنها را سرکوب و نابود نماید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان