صفحات

۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

بازهم تصادف بازهم کشته شدن فعال مدنی آزربایجان استاد ملماسی توسط عوامل تروریستی جمهوری اسلامی ایران

اورمو ايشچيلري : آرازنیوز: استاد علاالدین ملماسی استاد برجسته تورکولوژی، باستان شناسی، عکاس سرشناس و محقق ارجمند آثار باستانی و استاد بی بدیل زبان انگلیسی در یک حادثه دلخراش و مشکوک تصادف به دیار باقی شتافت.  
از ایشان 120 جلد کتاب و تحقیق در مورد زبان تورکی آزربایجانی و آثار باستانی آزربایجان به جای مانده است. مرگ مشکوک ایشان خانواده ایشان را شوک زده کرده، به طوری که خانواده ی وی اظهار می کنند که وی به قصد شمال و برای انجام کارهای شخصی از منزل خارج شده اند ،در حالی که تصادف در نزدیکی شیراز رخ داده است.  تصادف در حدی بود که شاهدان عینی در مراسم تشییع جنازه هیچ کدام وجود تصادف را تائید نمی کردند و  اصلاً نشانی از تصادف دیده نمی شد. ایشان استاد اخراجی آموزش و پرورش و همچنین به خاطر تبحر در علم شیمی مدتی در شرکت تراکتورسازی مشغول به کار بودند که بعد از مدتی از این کارخانه نیز توسط اطلاعات اخراج شدند.
گفتنی است طی سالهای گذشته عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با صحنه سازیهای مختلف از جمله تصادفات و  ...فعالین ملی و مدنی آذربایجان را به قتل می رساند . قربانیان عوامل تروریستی جمهوری اسلامی عبارتند از :


 - مرگ مشکوک “پروفسور ذهتابی” از بزرگترین تاریخ دانان و ملت شناسان معاصر ایران و آذربایجان که از طرف نهادهای بین المللی به عنوان مقتولان قتل های زنجیره ای سال ۱۳۷۸ شناخته شد و ماموران اطلاعاتی حاکمیت سلطه مذهبی در ایران به دلیل اقدام در آن، مجرم شناخته شدند.


“میرکاظم موسوی” از فعالان و موسیقی دانان مستعد و بنام آذربایجان که در سال ۱۳۸۳ در جاده کرج به طرز مشکوکی با یک کامیون تصادف و در همان لحظه نیز کشته شد.

- “سهند افشار” یکی از شاعران جوان اهل تبریز که در سال ۱۳۸۴ به طرز مشکوکی در جاده اردبیل بر اثر واژگون شدن اتومبیل و بریدگی گلو در دم جان سپرد.

- “قادر صدیقی” به همراه دو نفر دیگر از دوستانش که بر روی موتور سوار بودندتحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی قرار می گیرند و در نتیجه این تصادف مرگبار هر سه راکب موتور با زمین برخورد می کنندبه گونه ای که “قادر صدیقی”دراثر شدت آسیب دیدگی و جراحات وارده دچار خونریزی بسیار شدیدی می شود و در همان لحظه جان خود را از دست می دهد.

- “نادر موسی زاده” از دیگر فعالان هویت خواه که با پسر عموهایش در جاده خوی تصادف کرد و کشته شد.

- “مهدی طالبی” ( آلپای زنگانلی) از فعالان جنبش هویت خواهی آذربایجان که در جاده پیکان شهر توسط یک ماشین سواری به قتل رسید.


- “بابک نوری” از فعالان جنبش هویت خواهی اهل کلیبر که که همچون “آقای مهندس امانی” در جاده اهر به تبریز کشته شد.


 - نیما رضویان یکی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در مورخه 20/5/86به طور مشکوکی دار فانی را وداع گفت.فشار نیروهای امنیتی ایران به خانواده این جوان هویت طلب تورک و مقرارت امنیتی در مراسم تدفین و مجلس ترحیم وی و سابقه مبارزاتی وی در جریان خرداد 85 و بعد از آن حصوصاً در گیری لفظی با عوامل هفته نامه میثاق بویژه با شخص مصطفی قلی زاده و جلال محمدی از موارد مشکوک بودن فوت نیما رضویان می باشد.


-قتل مجید امیری کارمند دیوان محسبات و شاعر آذربایجانی در تبریز /جسد مجيد اميري شاعر آذربايجاني و کارمند ديوان محاسبات آذربايجانشرقي که به طرز مشکوکي جان باخته بود 7 بهمن 88 در گاراژ منزلش در تبريز پيدا شد.


 - مرگ مشکوک مهندس  امانی  و دو برادرش در تصادف رانندگی / آقای مهندس غلامرضا امانی یکی از محبوب ترین و سر شناس ترین چهره های آذربایجان بود.



-مرگ شبه قتل چنگیزبخت آور از قهرمانان ملی آذربایجان / شجاعت وی زبانزد فعالین حرکت ملی آذربایجان بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان