صفحات

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

جمع بندی اخبار و وقایع اورمیه و تبریز تا ظهر شنبه پنجم شهریور

اورمو ايشچيلري : این گزارش ماحصل انعکاسات اخبار در سایت های آرازنیوز ، تبریز سسی ، اویرنجی و مشاهدات خبرنگاران اورمو ایشچیلری از تبریز و اورمیه می باشد. به گزارش خبرنگاران ما در اورمیه وضعیت شهر به شدت امنیتی است و از اوایل دیشب نیروهای لباس شخصی ، سپاه و نیروی انتظامی با برقراری ایستگاه های بازرسی به تفتیش اتومبیل ها پرداخته و سعی در دستگیری فعالین مدنی آزربایجان داشتند . از طرف دیگر شخصی بنام وکیلی بازجوی اطلاعات طی تماس های تلفنی با فعالین سعی در ترساندن آنان داشته است . در تبریز نیز از شب گذشته وضع غیرعادی گزارش شده است . سرویس اس ام اس در هردو شهر مختل بوده و سرعت اینترنت بسیار کم است . در اورمیه این پیامک تقریبا برای هرکس که موبایل دارد ارسال شده است : شهروند گرامی رشد و تعالی فرزندان شما در گرو آسایش و امنیت پایدار می باشد . بیایید فراخوان عوامل فتنه و منافقین را ناکام بگذاریم .

تعدادی از جوانان ترک در شهر تبریز در جریان تظاهرات روز قدس دستگیر شده اند

تبریز سسی : جرم آنها حمل پلاکاردهای حمایت از دریاچه اورمیه و درخواست آزادی برای تحصیل به زبان مادری بوده است تعدادی از هواداران تراختور از دیشب به سوی اورمیه حرکت کرده بودند ولی در پلیس راه دستگیر شده اند. فعلا از سرنوشت آنها اخباری در دسترس نیست اورمیه در حال تلاطم است.

شبنامه های زیادی در سطح شهر پخش شده است. در برخی محلات نیروی انتظامی اقدام به علم کردن چادر نموده است و ماشینهای ون در خیابانها با سرعت کم در حال تردد هستند فعالان در اورمیه از سوی اطلاعات شهر تهدید شده اند و اس ام اس های تهدید آمیز با شماره های مخفی ولی به صورت گروهی به شهروندان ارسال میشود.
محمد محمودی آذربایجان میللی فعالی توتوقلاندی
 اؤیرنجی: محمد محمودی گونئی آذربایجانین میللی فعالی شهریورین 2 سیندا وزارت اطلاعات قووه لری طرفینده ن توتوقلانمیش دی. آلدیغیمیز معلوماتلارا گورا محمد محمودی میللی فعالیمیز افطار مراسیمیندا 30 فعاللار لا بیرلیکده توتوقلانمیشدیر. آلدیغیمیز معلوماتلارا اساسا امنیت قووه لری شهریوه رین 3 اوندا اونون شخصی ائوینه هجوم آپاریب و ائوینی تفتیش ائتمیشلر.
صدور قرار وثیقه 20 میلیون تومانی برای 15 نفر از فعالین بازداشتی در مراسم افطاری تبریز  
تبریز سسی :بعد از ظهر روز چهارشنبه دوم شهریور ماه حدود سی نفر از فعالین حرکت ملی آزربایجان در مراسم افطاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند 15 نفر از فعالین را به زندان مرکزی تبریز و دیگر بازداشت شدگان را به وزارت اطلاعات منتقل کرده اند که برای فعالینی که به زندان منتقل شده اند وثیقه بیست میلیون تومانی صادر کرده اند اما از وضعیت دیگر بازداشت شدگان که هم اکنون مورد شکنجه روحی قرار گرفته اند خبری در دست نیست .

یعقوب صدیقی فعال مدنی آذربایجان دستگیر شده است

آرازنیوز: بنا به اخبار رسیده به سایت از تبریز، در بازداشتهای مراسم افطاری تبریز یعقوب صدیقی از نویسندگان جوان آذربایجان نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

تهدید و ارعاب کور فعالین حرکت ملی توسط وزارت اطلاعات
اؤیرنجی: وزارت اطلاعات با فعالین مدنی آزربایجان تماس گرفته و تهدید به بازداشت خود و خانواده، اخراج از محل کار، لغو پروانه کسب و... نموده است . البته این تهدیدات بدون هیچ سرنخ و مدرکی و کاملا به صورت کور انجام می گردد. اورمیه وضعیتی کاملا امنیتی دارد . فعلا شهر آرام است که مردم معتقدند سکوت قبل طوفان می باشد 
همچنین از ارومیه خبر می‌رسد به دنبال دعوت‌های پیامکی از مردم ارومیه برای شرکت در راهپیمایی اعتراضی به عدم تصویب دو فوریت آبرسانی به دریاچه ارومیه در صحن مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ارومیه حضور در این راهپیمایی را غیرقانونی اعلام کرد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان