صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

بخش صنعت فلج خواهد شد.

اورمو ايشچيلري : نماینده تالش و رضوانشهر درمجلس شورای اسلامی،گفت:توزیع یارانه بین خانوارها باعث بیکاری و از دست دادن توانایی های اولیه برخی از افراد شده و باید این سوبسید به سمت بخش های مولد جامعه سوق داده شود.
بهمن محمدیاری درگفت وگو با خبرنگار ایلنا درگیلان، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بامسوولین صنعتی واتاق بازرگانی کشور، اظهارداشت:متاسفانه گام های اجرایی آنان تاکنون کند،طولانی،دیرهنگام ودربرخی از اوقات به سرانجام نرسیده است.
وی مهم ترین علت را به روز تصمیم نگرفتن، در اجرای قانون مصمم نبودن وهم چنین نداشتن اراده واختیارات کافی در انجام وظایف این گونه مسوولین عنوان کرد.

محمدیاری با ابراز ناخرسندی شدید از این که در سال گذشته توزیع یارانه ها در بخش صنعت به موقع انجام نشد، خاطر نشان کرد:3هزارميليارد تومان برای صنعت درنظر گرفته شده بود، ولی کمتر از هزار میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرد.
به گفته وی این گونه موارد صنعت را ناتوان و هرچه از توانایی این بخش گرفته بشود، به رشد اقتصادی، اشتغال زایی و پیشرفت کشور ضربه وارد خواهدکرد.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، تصریح کرد: هرچه صنعت، انرژی و توان آن گرفته شود نقطه مقابل آن، تشدید واردات، از بین رفتن صادرات و از دست دادن محصولات تولید محور خواهد بود.
محمدیاری،اذعان داشت:وقتی که صنعت گرضعیف باشد،به طور یقین این ضعف‌ها به توان مندی کشور آسیب و ضربه وارد خواهدکرد.
این نماینده مجلس با ارزیابی قیمت تمام شده محصولات قبل وبعد از قانون هدفمندکردن یارانه ها،افزود: افزایش قیمت مواد اولیه،حمل ونقل،ارز وهزینه‌های ناشی از تحریم،از جمله تاثیرات اجرای این قانون بوده است.
وی ، متذکرشد:اگر نتوانیم به همان نسبت از بخش صنعت حمایت بکنیم واین ما به التفاوت را جبران بکنیم،به طور یقین این بخش مهم ضعیف خواهد شد و یا این که مجبوريم هزینه های تمام شده محصول را به مردم منتقل بکنیم که دارد انتقال می یابد.
محمدیاری،تاکید کرد:اگر دولت درست قانون را اجرانکند وحمایت های لازم را به عمل نیاورد،بخش صنعت فلج خواهدشد.
وی یاد آورشد: توزیع یارانه بین خانوارها باعث بیکاری وازدست دادن توانایی های اولیه برخی از افراد شده وباید این سوبسید به سمت بخش های مولد جامعه سوق داده بشود.
محمدیاری مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از پارامترهای افزایش قیمت تمام شده محصولات اعلام نمود وخاطر نشان کرد:هدف از مالیات بر ارزش افزوده دریافت آن از مصرف کننده بوده ،ولیکن متاسفانه در بسیاری از موارد به تولید کننده تحمیل شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که صنعت گران گیلانی از فشارهای تعزیرات حکومتی شاکی هستند ،بیان داشت:همه تصمیمات باید معقولانه باشد واگر مابخواهیم افزایش قیمت تمام شده را بر مردم تحمیل کنیم ،نتیجه آن کاهش کیفیت وکمیت محصولات خواهدبود.
این نماینده مجلس صنعت گران را مهم ترین عامل اشتغال زایی در کشور نامید وتاکید کرد:سیاست ها باید همگون وبه موازات هم اجرا بشودواگر هزینه ها اضافه بشود،حمایت همه جانبه باید به موازات آن اجرایی بشود.
محمدیاری وضعیت صنعت در دولت احمدی نژاد را رو به رشد دانست و متذکر شد:وقتی ارز و تسهیلاتی که در اختیار صنعت‌گران قرار می‌گیرد ثبات ندارد و نمی‌تواند در درازمدت روی آن حساب بکند ، سیاست گذاری دولت باید به گونه‌ای باشد که این اتفاقات را شاهد نباشیم .
وی ادامه داد:دولت باید در کنترل این گونه موارد که صنعت گران را با نگرانی جدی مواجه می کند با قدرت کنترل بکند، ولیکن متاسفانه این ضعف‌ها در برخی از اوقات از اقدامات دولت ناشی می شود واین پذیرفتنی نیست.
عضو مجمع نمایندگان در مجلس با ابراز ناخرسندی از عقب ماندن این استان در اوایل انقلاب ،اظهارداشت:عدم توجه به این بخش مهم سبب کاهش رتبه گیلان از پنج به هفده
شد.
عضوفراکسیون اصول گرایان مجلس مهم ترین دلیل وجود بیکاری در کشور را عدم وجود مدیریت در استفاده درست از پتانسیل های حال حاضر کشورعنوان کرد وگفت: از جمله این ظرفیت هادربخش های گردشگری،صنعت وکشاورزی است.
محمدیاری اضافه کرد:در حال حاضر برخی از اقامت گاهها وکارخانجات دراختیار دولت قرار دارد ،ولیکن متاسفانه از 10درصد از این امکانات به نحو احسن استفاده نمی شود و استفاده درست از این امکانات جذب گردشگران وایجاد شغل را در پی خواهد داشت.
وی سیاست گذاری دولت در بخش کشاورزی و صنعت را درست ندانست وتاکید کرد: کشاورز تنهاست و به برخی از منابع از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی،بسته بندی محصولات وکاهش ضایعات محصولات توجه نمی شود.
به گفته این نماینده مجلس درحال حاضردرمغازه ها میوه های وارداتی به قیمت های 3تا 4هزارتومان توزیع می شود این درحالی است تولیدات داخلی در باغات در حال ازبین رفتن است و دولت باید چاره‌ای بیاندیشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان