صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

کشف ذخاير جديد طلا در آذربایجان غربی

اورمو ايشچيلري
اکبر طاهری معاون امور معادن و اکتشافات معدني سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي از کشف ذخاير جديد طلا در شهرستان تکاب خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر طاهري افزود: در پي انجام عمليات اکتشاف تکميلي، همزمان با تجهيز و آماده سازي معدن طلاي زره شوران، ذخاير جديدي از طلا علاوه بر ذخاير شناسايي شده قبلي در اين محدوده کشف شده است.
وی با اعلام اینکه ميزان ذخاير جديد کشف شده طلا پس از اتمام عمليات اکتشافي و حداکثر تا پايان سالجاري اعلام مي شود، گفت: در حال حاضر ميزان ذخيره کشف شده شامل چهار ميليون تن ذخيره قطعي با عيار5.81 گرم در تن طلا است.
طاهری افزود: هفت ميليون تن ذخيره احتمالي با عيار متوسط چهار گرم در تن بوده که با توجه به ساختار زمين شناسي و استعداد منطقه پيش بيني مي شود، ميزان ذخاير کشف شده جديد بيشتر از ذخائر شناسايي شده قبلي باشد.
طاهري افزود: استخراج ساليانه از معدن زره شوران تکاب در مرحله اول250 هزار تن کانسنگ بوده که با احداث واحد فرآوري و استحصال طلا در اين معدن سالانه سه هزار و600 کيلوگرم شمش طلا و بيش از يکه هزار کيلو گرم نقره از آن استخراج مي شود.
به گفته اين مسئول در حال حاضر ميزان ذخاير طلاي استان بيش از100 تن است و آذربايجان غربي از نظر ذخاير طلا و توليد آن در ایران رتبه اول را دارا است.
گفتنی است که ذخاير موجود در ايران قابل توجه مي باشد وليكن ميزان ذخائر مذكور به صورت قطعي نيست و اكتشاف در برخي از آنها در حال انجام است. كشور .
بر اساس پایگاه ملی داده های علوم زمین این کشور، ميزان ذخاير ايران در سال1381، 209 تن و در سال 1383، 250 تن سنگ طلا برآورد شده است. از مهمترين منابع بخش طلا در ايران منطقه متالوژني آذربايجان، منطقة متالوژني همدان - اراك، منطقه متالوژني اصفهان، يزد و كرمان، منطقه متالوژني سمنان - تهران، منطقه متالوژني خراسان- سيستان و بلوچستان. ميزان ذخاير ايران در سال 1380، 398/8813 هزار تن سنگ طلا برآورده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان