صفحات

۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

اقدامات خط دار و شبهه برانگيز مالي در آزربايجان


اورمو ايشچيلري : اولین و تنها صندوق قرض الحسنه دارای مجوز بانک مرکزی از استانهای آزربایجان غربی و شرقی «میلاد مکریان» است. مكريان نامي است جعلي كه به منطقه بين سولدوز ، قوشاچاي و سويوق بولاق گفته ميشود.

.
نام اصلي اين منطقه از زمان ايلخانيان تورغاي مي باشد و كوهي به همين نام در اوشنو موجود است كه شرف كندي (دبير كل معدوم حزب دمكرات) منظومه اي به نام آن سروده است.
صندوق قرض الحسنه «میلاد مکریان» با مرکزیت شهرستان مهاباد تنها صندوق قرض الحسنه ای در آزربایجان غربی و آزربایجان شرقی است که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی است.
این صندوق در صدد است شعبه دوم خود را بعد از مهاباد در اورمیه دایر کند.ظاهرآً موسسين اين صندوق از كارمندان جوانان خير مي باشد كه فعاليت هاي آن نيز شبهه برانگيز است.درخواست مجوز برای راه اندازی این صندوق در شهریورماه سال 1389 به بانک مرکزی واصل شده و در همان ماه از همان سال(!) مجوز آن صادر گردیده است.نكته جالب اينكه مدیرکل صندوق های قرض الحسنه بانک مرکزی جمهوری اسلامی فردی است به نام خالدی كه كورد و اهل سنندج است.
گردانندگان این موسسه برای اطلاع رسانی از فعالیتهایشان سایتی زده اند و علاقه عجیبی به استفاده از رنگ زرد(رنگ مورد علاقه پ ك ك ) دارند.
به جدول زير دقت كنيد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان