صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

تجمع كارگران در مقابل استانداري آزربايجان غربي

اورمو ايشچيلري; گروهي از کارگران کارخانه گوني بافي اروميه در اعتراض به وضعيت کارخانه و آنچه که تاخير 9 ماهه در پرداخت حقوق و دستمزدشان عنوان مي کردند، در مقابل ساختمان استانداري آذربايجان غربي تجمع کردند.
به گزارش ايسنا، يکي از کارگران حاضر در تجمع عنوان مي کرد که اين کارخانه از 9 ماه گذشته به دلايل سو»مديريتي دچار بحران شده است.
نماينده کارگران اين کارخانه نيز با اعلام نارضايتي از وضعيت موجود، گفت: مديريت کارخانه گوني بافي اروميه مدعي است که به دنبال تغيير ساختار در کارخانه است اما تاکنون هيچگونه تغييري در اين واحد توليدي ايجاد نکرده است و کارگران در سرگرداني و بلاتکليفي هستند.
"پرتويي"، با اشاره به اينکه شواهد موجود در اين کارخانه از انحلال احتمالي آن در آينده نزديک خبر مي دهد، اظهار داشت: کارخانه به حالت تعطيل درآمده است و هيچ مقام مسوولي به مشکلات کارگران و شرکت رسيدگي نمي کند.
اين کارگر کارخانه گوني بافي اروميه اظهار کرد: نامه نگاري هايي در راستاي بهبود وضعيت کارخانه به استاندار، معاونان استاندار، نماينده ولي فقيه در استان و نمايندگان آذربايجان غربي در مجلس ارائه شده است ولي هيچ ترتيب اثري در اين زمينه از سوي مسوولان مذکور صورت نگرفته است.
يکي ديگر از کارگرن تجمع کننده، عدم پاسخگويي مسوولان مربوطه را از مهمترين دلايل عدم رفع مشکلات اين کارخانه عنوان کرد و افزود: مسوولان دستگاه هاي مرتبط به جاي حل مشکلات و رفع موانع، جواب هاي سربالا مي دهند.  وي عدم تمديد دفترچه هاي خدمات درماني کارگران را، از ديگر مشکلات آنها عنوان و خاطرنشان کرد: در اين مدت 9 ماه که کارگران حقوق و مزايايي دريافت نکرده اند، حق بيمه هاي آنان نيز واريز نشده و در مراجعات پزشکي کارگران به مراکز خدمات درماني، عنوان مي شود که دفترچه هاي آنان اعتباري ندارد.
وي در ادامه با اشاره به نامه نگاري هاي صورت گرفته ميان نماينده کارگران و نمايندگان اروميه در مجلس شوراي اسلامي، گفت: نمايندگان مجلس عدم دخالت در بخش خصوصي را از دلايل رفع مسووليت براي حل اين مشکل ذکر کرده اند.  اين در حالي است که، نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: قول صددرصد براي حل مشکل کارگران کارخانه گوني بافي نمي دهم.
"سيد سلمان ذاکر"، در گفت وگو با ايسنا، افزود: با اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها، 30 درصد از منابع مالي به بخش خصوصي تعلق مي گيرد.
وي ادامه داد: تمام تلاش خود را براي احقاق حقوق کارگران، از طريق اين منابع انجام مي دهم ولي قول صددرصد نمي دهم.  ذاکر با اشاره به اينکه مسئولان سازمان صنايع و معادن استان بايد پاسخگوي اين کارگران باشند، اظهار کرد: دستمزد کارگران کارخانه گوني بافي اروميه بايد طبق قانون کار پرداخت شود.
نماينده اروميه در مجلس با بيان اينکه متاسفانه آمار بيکاري در استان آذربايجان غربي زياد است، تصريح کرد: مسوولان مربوطه بايد در خصوص جذب اين کارگران اقداماتي انجام بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان