صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

افتتاح موزه ساعت در اورمو

اورمو ايشچيلري: به نقل از اداره‌كل ميراث فرهنگي استان آزربايجان غربي وحيد بوستان‌احمدي از افتتاح موزه ساعت در روز 21 بهمن ماه جاري در موزه اروميه خبر داد.
وي افزود: اين موزه در فضاي 300 متر مربع موزه اروميه افتتاح مي‌شود و براي فراهم‌آوري و ايجاد فضاهاي دكوراسيون اين موزه حدود 11 ماه كار شده است.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: اين موزه به منظور شناساندن تاريخچه زمان در كل دنيا و زمان ورود ساعت به ايران و روند رشد ساعت‌ها از ابتدا تا كنون براي علاقه‌مندان جمع‌آوري و ارائه مي‌شود.
احمدي ادامه داد: اين ساعت‌ها تعدادي درون خود استان و برخي ديگر از شهرها و كشورهاي ديگر از مجموعه‌داران خريداري شده و همچنين بعضي از آن‌ها براي تكميل اين موزه از موزه ملي ايران قرض گرفته شده است.
معاون ميراث فرهنگي استان آزربايجان غربي عنوان كرد: ساعت آبي منحصر به فردي در اين موزه به نمايش در خواهد آمد كه در اين صنعت و در جهان نادر است.
وي با بيان اينكه اين گنجينه يكي از بزرگ‌ترين گنجينه‌هاي ساعت خواهد بود، گفت: برنامه‌هاي جانبي اين موزه شامل ارائه بيش از 200 نوع ساعت‌هاي نفيس از قرن هفدهم تا بيستم است كه در كشورهاي فرانسه، سوئيس، آلمان و انگليس ساخته شده‌اند كه روند تكامل ساعت‌هاي مچي و جيبي را نشان مي‌دهند.
احمدي بيان داشت: جنس اين ساعت‌ها از طلا و نقره و ساير مواد گرانبهاست و اين مجموعه از ارزش بسياري برخوردار است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه به اين مطلب نظر مي دهيد متشكريم
ياشاسين آزربايجان